قیمت جدید بلیت هواپیما هفته آینده اعلام می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بلیت هواپیما
پس از یک ماه گران‌فروشی بلیت هواپیما، رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که قیمت جدید در هفته آینده ابلاغ می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت این قیمت‌ها هستند. 

به گزارش ایرنا، از ابتدای آبان امسال گلایه مردم از افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت و در نهایت، سازمان هواپیمایی کشور هفته گذشته با تایید افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخ بلیت‌ها را برای مسافر محدود کرده بودند و به شرکت‌ها الزام شد که مسافر باید بتواند از همه دامنه‌های نرخی استفاده کند.

 

آن‌طور که سازمان هواپیمایی خبر داد در هفته های گذشته شرکت‌های هواپیمایی در طیف نرخی که سال ۹۸ تعیین کرده‌اند، در دامنه نرخ‌ها قیمت‌ها را افزایش دادند. اگرچه هیچ ایرلاینی از سقف نرخ تعیین شده عبور نکرد، اما تلاش کرد تا با فروش کلاس‌های بالاتر دامنه نرخ‌ها را برای مسافر محدود کند.

 

در همین راستا «تورج دهقان زنگنه»، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در حاشیه نشست کمیسیون عمران که روز گذشته با محوریت بررسی علل گرانی بلیت هواپیما برگزار شد،گفت: مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری در این هفته آنالیز قیمت‌ها را از شرکت‌های هواپیمایی بگیرد و نظر کارشناسی خود را اعمال کند.

 

وی افزود: هفته آینده در نشست شورای عالی هوایی قیمت را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌کنیم تا همه موظف باشند قیمت مصوب را رعایت کنند.

 

دهقان زنگنه ضمن ابراز امیدواری نسبت به کاهش قیمت بلیت هواپیما، گفت: سازمان هواپیمایی به هیچ وجه قائل به کف و سقف قیمتی نیست، ما می‌گوییم که بازار و نظام عرضه و تقاضا باید قیمت را تعیین کند. از این رو تعیین کف قیمتی از سوی ایرلاین‌ها غیرقانونی بوده و سازمان هواپیمایی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به انتقاد سخنگوی کمیسیون بهداشت از عدم رعایت ۶۰ درصد مسافران در هواپیما، افزود: فروش ۶۰ درصد صندلی‌ها در هواپیمای ATR منجر به این می‌شود که به دلیل فضای این هواپیما گاهی چند مسافر کنار یکدیگر بنشینند، به معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی ابلاغ کردم که شرکت‌های دارای هواپیمای ATR نسبت به فروش ۵۰ درصد صندلی‌ها اقدام کنند.

 

دهقان زنگنه در خصوص تصاویر منتشر شده از فضای داخلی برخی پروازها و حضور بیش از ۶۰ درصد مسافرین در یک پرواز، تصریح کرد: یکی از این فیلم‌ها مربوط به هواپیمای ATR بوده است که و دیگری نیز مربوط به یک پرواز کیش بوده که تخلف کرده و امروز حتما با آن شرکت برخورد می‌کنم و یکی از مجوزهای پروازش را لغو خواهم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------