پالس مثبت کره جنوبی برای پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,کره جنوبی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که کره جنوبی پس از مطرح شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین به تهران پیام داد و برای آزادی سازی پول‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

 به  گزارش خانه ملت ؛فداحسین مالکی در گفت‌وگویی، در خصوص عدم همکاری کره جنوبی برای آزادسازی اموال ایران در این کشور، گفت: حدود 7 الی 10 میلیارد دلار از پول های ایران در سئول بلوکه شده است.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام صرفا به دلیل فشار های ایالات متحده انجام شده و کره جنوبی هیچ دلیل منطقی و قانونی برای آن مطرح نکرده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر کره جنوبی امول ایران را آزاد نکند به ضررش تمام خواهد شد، ادامه داد: در واقع گزینه های متعددی وجود دارد که می تواند از سوی تهران در مقابله با این امر عملیاتی شود.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال می توان در خصوص توزیع محصولات کُره ای در کشورمان تجدید نظر صورت بگیرد و تصمیم گیری جدیدی شود که این امر به معنای از دست دادن بازار جمهوری اسلامی ایران برای سئول است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه وقتی موضوع قرارداد ایران و چین مطرح شد، آمریکایی ها در موضع ضعف قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که کُره ای ها نیز به کشورمان پیام دادند که حاضر به پرداخت و آزادی سازی پول هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------