آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

بازگشت بورس به مدار کاهشی/درآمدهای هنگفت برخی افراد از بازار بورس



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,
شاخص کل بورس تهران در ادامه روند نوسانی خود با ریزش بیش از ۱۷ هزار واحدی تا ساعت ۹ و نیم صبح امروز؛ در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عقبگرد داشته است

 به گزارش ایلنا، شاخص کل بورس تهران در ادامه روند نوسانی خود با ریزش بیش از ۱۷ هزار واحدی تا ساعت ۹ و نیم صبح امروز؛ در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عقبگرد داشته است

 

 شاخص هم وزن نیز کاهش بیش از ۲ هزار واحدی دارد.

 

 نمادهای فملی، شستا، شپنا، خودرو، وغدیر و شتران بیشترین تاثیر منفی را در این روند داشته است.

 

شاخص فرابورس نیز کاهش ۷۰ واحدی را تجربه کرده است.

 

درآمدهای هنگفت برخی افراد از بازار بورس/تخلفات مشخص است 

شیراز- عضو شورای عالی بورس در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاران حقوقی باید در بورس بازار گردانی می کردند اما با استفاده از فرصت ها به درآمدهای هنگفتی رسیدند.

 

محسن علیزاده در گفت وگو با مهر بیان کرد: از جمله رویکردی که مجلس یازدهم نسبت به بازار بورس دارد هدایت سرمایه‌های در گردش مردم به سمت بازار و افزایش ظرفیت تولید بود این در حالی است که ویژگی‌های بازار بورس و توانمندی در این بخش می‌توانست زمینه فرصت مناسبی را در جمع‌آوری سرمایه در گردش فراهم کند.

 

به گفته این نماینده مجلس مردم در حالی در بازار بورس به سرمایه گذاری اقدام کردند که زیرساخت‌های لازم برای حضور مردم و جذب سرمایه‌های در گردش مردمی در بازار سرمایه فراهم نبود

 

وی اضافه کرد: دو عامل موجب شد که نتوان با توجه به رویکردی که در مجلس شورای اسلامی وجود داشت در بازار بورس حرکت کرد از جمله این عوامل می‌توان به عدم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت در بازارهای سرمایه اشاره کرد.

 

علیزاده افزود: علاوه بر عدم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، عدم وجود برنامه‌ریزی در جذب سرمایه در گردش موجب شد از فرصت طلایی که بورس در سال جهش تولید فراهم کرده بود نتوان استفاده کرد این در حالی است که در صورتی که شرایط برای استفاده از سرمایه‌های جذب شده در بازار بورس نیز فراهم می‌شد بازهم توانمندی لازم در راستای بهره‌مندی از این ظرفیت در جامعه وجود نداشت.

 

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: میزبان خوبی برای سرمایه‌های در گردش مردم در بازار سرمایه نبودیم زیرا نتوانسته‌ایم در بازار بورس سرمایه‌های مردمی را حفظ و در مسیر اصلی آنکه افزایش تولید در کشور است سوق دهیم.

 

عضو شورای عالی بورس معتقد است: تخلفات محرزی در بازار سرمایه صورت گرفته و سرمایه گذاران عظیم بازار بورس تخلف‌های مختلفی انجام دادند.

 

علیزاده تاکید کرد: سرمایه گذاران حقوقی باید در بازار بورس بازار گردانی می‌کردند اما با استفاده از فرصت پیش آمده در بازار بورس به درآمدهای هنگفتی دست یافتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------