آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

فروش آب در وال‌استریت!/هشدارسازمان ملل: مراقب حباب قیمت باشید



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,
بورس تاجران شیکاگو از آغاز به کار شاخصی خبر داد که قیمت لحظه‌ای آب را دنبال می‌کند؛ اما ‌گزارشگر ویژه سازمان ملل هشدار داد این اقدام می تواند برای این منبع حیات، حباب قیمت به وجود آورد. 

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، پدرو آروجو آگودو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر برای نوشیدن آب سالم هشدار داد تجارت آب به صورت یک کالا مانند نفت و طلا در بورس‌های وال‌استریت ممکن است برای حیاتی‌ترین منابع جهان حباب قیمت به وجود آورد.

 

این مقام ارشد سازمان ملل می‌گوید: اخبار تجارت آب در بازارهای پیش‌خرید کالای وال‌استریت نشان می‌دهد ارزش آب به عنوان یکی از حقوق اولیه بشر حالا مورد تهدید قرار گرفته است. آب به زندگی همه ما ارتباط نزدیکی دارد و مولفه‌ای ضروری برای سلامت عموم است.

 

این هفته بورس تاجران شیکاگو، که اداره آن در دست گروه سی‌ام‌ای است، از آغاز به کار شاخصی خبر داد که قیمت لحظه‌ای آب را دنبال می‌کند. معاملات قراردادهای مربوط به شاخص «آب نزدک ولز کالیفرنیا» از این هفته آغاز شد.

 

انتظار می‌رود تاجران از این شاخص در کالیفرنیا، بزرگترین بازار کشاورزی آمریکا، برای نشان دادن نبود یا وفور آب در آینده نزدیک استفاده کنند.

 

به گفته مدیران گروه سی‌ام‌ای، قرار است این شاخص به نوعی منعکس‌کننده ریسک‌های آب و هوایی تهدیدکننده منابع آب برای کشاورزان باشد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------