شاخص بورس در ارتفاع ۱۴۰۰هزار واحد ماند/افتِ امیدوارکننده



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بورس
شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۴هزار واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۴۰۰هزار واحد باقی ماند. 

به گزارش  تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 13میلیارد و 437میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش 13هزار و 866میلیارد تومان در یک میلیون و 713 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 14هزار و 870واحدی در ارتفاع یک میلیون و 413هزار و 454واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 3888واحد، کل (هموزن) 4619واحد، قیمت (هموزن) 3024واحد، آزاد شناور 18037واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب 9120 و 36286واحد افت کردند.

 

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 284میلیون ورقه به‌ارزش 19هزار و 047میلیارد تومان در 768هزار نوبت، آیفکس 32واحد افت کرد و در ارتفاع 18 هزار و 913واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، بانک دی و پتروشیمی تندگویان

 

 شد و در مقابل شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------