شیرینی‌ها یلدایی گران نمی‌شود/ اعلام قیمت شیرینی‌های پرفروش



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,شیرینی‌ها
روزهای پایانی آذر هرسال ، بازار تعداد از مشاغل مانند قنادان،‌ آجیل و خشکبار، میوه و ... بسیار داغ بود و تعداد مشتریان چشمگیر، اما امسال و تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از مشاغل آسیب دیدند و ورشکست شدند.

به گزارش خبرآنلاین، قنادان از جمله مشاغلی هستند که به مناسبت‌های مختلف کام مردم را شیرین می کنند اما امسال کام خودشان بسیار تلخ شده به طوری که تعداد از قنادان شهرمان دچار زیان شده اند و تحت تاثیر آن اجبار نیروهای کاری خود را تعدیل کرده اند.

 

قیمت آجیل در شب یلدا

در آستانه شب یلدای ۹۹ برخلاف سال‌های قبل بازار قنادان راکد است و خبری از مشتری نیست.

 

برای اطلاع از وضعیت این صنف و قیمت شیرینی در شب یلدا به سراغ علی بهره‌مند، رییس اتحادیه صنف قنادان پایتخت رفتیم.وی در گفتگویی آنلاین با کافه خبر خبرآنلاین تاکید کرد:شب عید شیرینی‌ها روی دست ما ماند و ضرر کردیم و حالا هم مشتری چندانی در بازار نیست.

 

رییس اتحادیه قنادان تهران درباره وضعیت بازار در آستانه شب یلدا گفت: اوضاع و شرایط کاری همچنان تحت تاثیر کرونا قرار دارد و مردم رغبت سابق را برای خرید شیرینی ندارند.

 

علی بهره‌مند در گفت و گو با خبرآنلاین افزود: البته ما ایرانی ها در مناسبت ها خرید خود را انجام می دهیم؛ به هر حال شب یلدا نزدیک است و همانند سال های قبل مردم خرید شیرینی را انجام خواهند داد.

 

وی تاکید کرد: همکاران ما به مناسبت شب یلدا برنامه ریزی کرده و آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.همکاران ما در حال آماده سازی و پخت انواع شیرینی هستند و مشکلی بابت میزان محصول در بازار وجود نخواهد داشت.

 

قیمت انواع شیرینی شب یلدا

وی درباره قیمت شیرینی‌های پرطرفدار و پرفروش بازار گفت: هر کیلو شیرینی تر ۴۸ هزار تومان، هر کیلو شیرینی زبان ۳۸ هزار تومان، هر کیلو شیرینی پاپیونی ۳۸ هزار تومان، هر کیلو شیرینی دانمارکی ۳۸ هزار تومان، هر کیلو شیرینی کیک یزدی هم ۲۹ هزار تومان.

 

بهره‌مند در پاسخ به این سوال که آیا در شب یلدا قیمت این شیرینی ها افزایش خواهد یافت یا خیر؛ توضیح داد: مشکل تامین مواد اولیه نظیر روغن همچنان پابرجاست و افزایش قیمت این مواد سبب بروز مشکلاتی برای همکاران ما در صنف قنادان شده است. اما تصمیمی برای افزایش قیمت شیرینی شب یلدا نداریم و همچنان بر نرخنامه‌ای که از ابتدای سال ابلاغ شده، پایبند هستیم.

 

افزایش زیان انباشته صنف قنادان

وی درباره درخواست لغو پروانه کسب و تغییر شغل قنادان از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: از ابتدای سال بسیاری از همکاران متضرر شده اند و ضرر انباشته داشتیم و تعدادی از همکاران سرمایه خود را از دست داده اند و ادامه کار برای این عده واقعا مقدور نبود.

 

وی تصریح کرد: در شب عید شیرینی های تولیدی اکثر همکاران فروش نرفت و سبب زیان انباشته شد و در نتیجه سرمایه همکاران بنده از دست رفت.

 

رییس اتحادیه قنادان تهران بیان کرد: در شب عید حداقل ۱۰۰ تن شیرینی به امور خیریه و بیمارستان ها اهدا کردیم زیرا در غیر این صورت تاریخ انقضا به سر می رسید. همکاران ما از نظر اقتصادی ضعیف شده و سرمایه خود را از دست داده‌اند و عده ای نیز نتوانستند به کار خود ادامه دهند.

 

بهره‌مند گفت: در این مدت تعدادی از پروانه‌های کسب ابطال شده است. متاسفانه در این مدت شاهد تعدیل نیرو بودیم زیرا تا زمانی که کار و تولید وجود نداشته باشد، همکاران ما چگونه می توانند حقوق کارگران ،بیمه تامین اجتماعی و هزینه ها را تقبل کنند؟

 

وی افزود: بنابراین تحت تاثیر این مشکلات و شرایط متاسفانه تعدیل نیرو اتفاق افتاده است.

 

روغن، همچنان گران و نایاب

وی درباره حمایت های دولتی در تامین مواد اولیه به ویژه روغن مورد نیاز قنادان بیان کرد: دولت نسبت به ارائه روغم با اتحادیه اقدام کرده و ما در حال توزیع بین همکاران هستیم اما تاثیری بر قیمت بازار آزاد نگذاشته و نرخ ها در بازار همچنان بالاست و نایاب.

 

وی گفت: در بازار آزاد قیمت ها ۳ برابر نرخ های دولتی است و اگر بتوان روغن پیدا کرد باید به قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان آن را خریداری کرد.

 

کاهش قابل توجه میزان فروش قنادان  

بهره‌مند درباره وضعیت کاری اعضای صنف قنادان در ماه‌های پایانی سال اظهار کرد: رکود بر صنف ما حاکم است و کوچک شدن سفره مردم باعث ریزش مشتریان صنف قنادان شده است. قدرت خرید پایین آمده و طبیعتا فروش ما نیز کم شده است البته امیدواریم با رفتن کرونا شرایط بهتر شود.

 

وی افزود:  میزان فروش صنف قنادان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طرز قابل توجهی کم شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------