نماینده مجلس: ۲۵ میلیون نفر توان خرید گوشت را ندارند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,خرید گوشت

 

 رحمت الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند.این نماینده مجلس، کارگران، کارمندان و بازنشستگان را از جمله این گروه‌ها دانست.

 

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 

انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی نیز اعلام کرده است که بسیاری از خانواده‌ها در ایران مصرف گوشت قرمز، سفید، تخم‌مرغ و لبنیات را به شدت کاهش داده یا آن‌ها را از سفره خود حذف کرده‌اند.علی ربیعی روز سه‌شنبه، چهار آذر، از «کاهش تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی» به عنوان علت اصلی گرانی‌ها نام برده است.کارشناسان اقتصادی می‌گویند، در یک سال گذشته، همزمان با افزایش تحریم‌ها، کاهش درآمدهای نفتی، نوسانات نرخ ارز و افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه و کالاها، قدرت خرید بسیاری از خانوارهای ایرانی را کاهش داده و باعث گسترش خط فقر در ایران شده است.

 

درباره خط فقر مطلق در ایران اعداد متفاوتی اعلام شده است، اما اگر رقم ۱۰ میلیون تومان درست باشد، خط فقر مطلق از سال ۹۶ تاکنون بیش از دو برابر شده است. به‌گفته حسین راغفر، استاد دانشگاه، خط فقر مطلق در سال ۹۶ حدود چهار میلیون تومان بوده است.مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پارسال در گزارشی اعلام کرد که حدود ۲۳ تا ۴۰ درصد از جمعیت ایران در سال ۹۷ زیر خطر فقر قرار گرفته‌اند.بر اساس پیش‌بینی مجلس یازدهم، در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰ میلیون نفر، یعنی بیش از دو‌ سوم جمعیت کشور، باید تحت پوشش طرح معیشت خانوار قرار گیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------