آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

شاخص بوس 20 هزار واحد رشد کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,شاخص بوس
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۰هزار و ۸۲۲واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۰۶هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 10میلیارد و 122میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 11هزار و 33میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 508هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 20هزار و 822واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 306هزار و 714واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری غدیر شد و در مقابل شرکت‌های صناع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشمی پارس و باما با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 5440واحد، کل (هم‌وزن) 6843واحد، قیمت (هم‌وزن) 4478واحد، آزاد شناور 28867واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم 19339 و 27758 واحد رشد کردند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 829میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 291میلیارد تومان در 731هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 227واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 75واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، فولاد هرمزگان جنوب و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، بیمه کوثر و بیمه تجارت نو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------