آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

اعمال محدودیت‌های مالیاتی برای دریافت کارتخوان از امروز



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,کارتخوان
طبق اعلام معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از امروز متقاضیان جدید ابزارهای پرداخت از بهمن ماه بدون تشکیل پرونده مالیاتی نمی‌توانند کارت‌خوان یا درگاه پرداخت داشته باشند و پرونده مالیاتی دارندگان فعلی کارت‌خوان یا درگاه پرداخت فاقد پرونده نیز به طور خودکار تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی بانک مرکزی اعلام کرد که از امروز متقاضیان جدید ابزارهای پرداخت از بهمن ماه بدون تشکیل پرونده مالیاتی نمی‌توانند کارت‌خوان یا درگاه پرداخت داشته باشند و پرونده مالیاتی دارندگان فعلی کارت‌خوان یا درگاه پرداخت فاقد پرونده نیز به طور خودکار تشکیل می‌شود.

 

بدین ترتیب، متقاضیان قبل از ارائه درخواست به بانک یا شرکت psp باید نسبت به مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام و سپس با کد رهگیری دریافت شده تقاضای خود را برای دریافت ابزار پذیرش ثبت کنند.  

 

این فرایند در حال حاضر با صرف زمانی کوتاه در سامانه امور مالیانی امکانپذیر است و از امروز  امکان تشکیل پرونده از طریق بانک یا شرکت psp نیز امکانپذیر است و متقاضیان می‌توانند به صورت خودکار ابزار پذیرش را دریافت کنند.

 

همچنین، افرادی که از ابزارهای پذیرش استفاده غیرتجاری می‌کنند، می‌توانند این موضوع را در سامانه اعلام کنند و پس از بررسی سازمان امور مالیاتی، آنها از رده پذیرندگان تجاری خارج می‌شوند و شامل پرداخت مالیات نخواهند شد.

 

طبق این گزارش، در حال حاضر حدود ۸.۵ میلیون ابزار پذیرش در کل کشور وجود دارد که بخشی زیادی از آنها پرونده مالیاتی دارند و برای بخشی نیز بر اساس اطلاعات موجود، پرونده تشکیل می‌شود و دارندگان آنها نیازی به مراجعه ندارند.  

 

علاوه براین، اطلاعات گروهی از دارندگان ابزار پذیرش نیز ناقص است که این موضوع به آنها اعلام می‌شود تا نسبت به تکمیل یا تصحیح اطلاعات خود اقدام کنند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------