شاخص بورس 39 هزار واحد رشد کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بورس
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۹هزار و ۴۷۸واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۴۷هزار واحد قرار گرفت. 

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 615میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 512میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 160هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 39هزار و478واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 247هزار و 176واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های تولیدی فولاد سپید فراب کویر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و پرداخت الکترونیک سامان کیش با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 10302واحد، کل (هم‌وزن) 7338واحد، قیمت (هم‌وزن) 4799واحد، آزاد شناور 45158واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب 33295 و 64456 واحد رشد کردند. 

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 504میلیون ورقه به‌ارزش 3هزار و 912میلیارد تومان در 632هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 362واحد رشد کرد و در ارتفاع 18هزار و 183واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های توزیع دارو پخش، قاسم ایران و افرانت بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------