آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

مصرف آب در تهران به دلیل کرونا ۱۲ درصد افزایش یافته‌است



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مصرف آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران،گفت: هم اکنون میزان مصرف آب در مقایسه با سال گذشته، به دلیل کرونا، بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بیش‌تر است. 

به گزارش ایرنا از شرکت آبفای تهران، محمدرضا بختیاری روز شنبه اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا با وجود حجم بالای مصرف آب، هیچ‌گاه کیفیت آب پایین نیامده است.

 

وی گفت: در ابتدای همه‌گیری بیماری که نگرانی‌ها به نوعی بیش‌تر بود میزان مصرف حتی تا ۲۵ درصد افزایش یافت اما بعد از مدتی این وضعیت متعادل شد.

 

مدیرعامل آبفای تهران، با اشاره به مصرف بالای آب در پایتخت گفت: همه ساله مصرف آب در زمستان به حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب می‌رسید اما امسال در هیچ روزی مصرف آب شهر کم‌تر از سه میلیون مترمکعب نشده است و در تابستان حتی از سه میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب هم فراتر رفت.     

 

بختیاری افزود: متوسط مصرف روزانه آب شرب امسال بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰ هزار مترمکعب نسبت به سال گذشته بیش‌تر شده و این افزایش مصرف در برخی از روزها بسیار فراتر از این میزان بوده است، به طوری که اضافه مصرف تهرانی‌ها در ۲۰ روز تابستان معادل کل آب شرب مصرفی در شهر اصفهان بود.  

 

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت‌گرفته سال آینده جیره‌بندی آب نخواهیم داشت؛ تصفیه‌خانه ششم و هفتم وارد مدار شده است و این دو تصفیه‌خانه کمک می‌کند که مشکلی در تامین آب شرب مردم نباشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------