شاخص بورس 35هزار واحد رشد کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بورس
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۵هزار و ۱۵۲واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۱۷۰هزار واحد قرار گرفت.

 به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 209میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 904میلیارد تومان در بیش از 808هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 35هزار و151واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 170هزار و 497واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تولیدی فولاد سپید فراب کویر و سرمایه‌گذاری صدر تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 9173واحد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) 4973واحد، قیمت (هم‌وزن) 3252واحد، آزاد شناور 40168واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب 30780 و 53433 واحد رشد کردند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 664میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 765میلیارد تومان در 580هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 278واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 413واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------