آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

احراز هویت در سجام رایگان شد / نیازی به مراجعه حضوری نیست



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,احراز هویت در سجام
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکز از احراز رایگان شدن احراز هویت در سامانه سجام خبر داد و گفت:مشمولان سهام عدالت برای ثبت نام و احراز هویت نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان و کارگزاری ها ندارند. 

به گزارش مهر، حسین فهیمی صبح امروز در نشست خبری با هدف تشریح وضعیت سهام عدالت که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: برای تسهیل شرایط، امکان ثبت نام رایگان در سامانه سجام فراهم کرده ایم.

 

وی توضیح داد: همه هموطنان به ویژه مشمولین سهام‌عدالت می‌توانند از طریق وبسایت سجام وارد شوند و ثبت نام و احراز هویت رایگان شوند و نیازی به مراجعه به دفاتر کارگزاری و دفاتر پیشخوان نیست.

 

فهیمی گفت: آزادسازی سهام عدالت به این معنی است که این سهام از مالکیت دولت، خارج و به بورس سپرده شده است. توصیه ما همواره عدم فروش بوده و است. چرا که وقتی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار ریخته می‌شود، قطعاً آن بازار را به هم خواهد ریخت.

 

وی ادامه داد: امروز در آستانه برگزاری مجامع عمومی هستیم که پس از آزادسازی برای اولین‌بار رخ می‌دهد. در حال حاضر ۳۸۰ هزار میلیارد تومان در اختیار هموطنانمان در استان‌ها است که خودشان می‌توانند رأساً این شرکت‌ها را مدیریت کنند.

 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این سوال که با توجه به قول ریاست جمهوری، آیا ۴۰ درصد مابقی سهام عدالت در ۲۲ بهمن آزادسازی شده و قابل فروش خواهد بود؟ گفت: با توجه به شرایط قبلی بازار، قولی داده شد اما اکنون شاهد هستیم که بازار به سمت دیگری رفته است. اولویت اول این نیست که ۴۰ درصد باقی‌مانده به هر قیمتی آزاد شود، بلکه اولویت اول تلاش برای حفظ دارایی‌ها است.

 

فهیمی افزود: در شرایط فعلی امکان فروش ۴۰ درصد باقی‌مانده وجود ندارد اما کسانی که ۶۰ درصد سهام آزادشده خود را نفروخته‌اند، می‌توانند از تسهیلاتی که برای تحریک تقاضا ارائه می‌شود، استفاده کنند. با مذاکره‌ای که با بانک‌ها انجام شده، قرار است ۶۰ درصد سهام عدالت، کارت اعتباری داده شود. اگر تعهدات تا آخر ماه تسویه شود، این وام به صورت قرض‌الحسنه خواهد بود اما اگر بازپرداخت نشود، به صورت وام سه ساله تلقی خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه انتقال سهام عدالت فوت‌شدگان به کجا رسید؟ گفت: در حال حاضر ۲.۵ میلیون فوت شده دارای سهام عدالت بوده‌اند که این افراد ۱۰ میلیون وراث دارند. در شرایط عادی، برای انتقال سهام فوت‌شدگان باید وراث به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم که مراجعات حضوری به حداقل رسیده و انتقال به صورت الکترونیکی باشد.

 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: در حال حاضر سازمان‌هایی مانند خصوصی‌سازی برای ارائه سوابق و قوه قضائیه از جهت مباحث مربوط به حذف وراثت، باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

 

فهیمی افزود: در طول ۱۰ سال تنها ۱۴۰ هزار نفر از فوت‌شدگان تعیین تکلیف شده و در حال حاضر ۲.۵ میلیون نفر باقی‌مانده‌اند؛ هفته‌ای نیست که تسریع این عملیات در دستور کار نباشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------