آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از فردا بدون افزایش قیمت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بلیت قطارهای نوروزی
مدیرعامل راه‌آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطار از فردا خبر داد و با اشاره به زیان حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های ریلی در دوران کرونا، گفت: بانک عامل فقط ۱۵ درصد وام کرونا را به شرکت‌ها پرداخت کردده است. 

به گزارش تسنیم، سعید رسولی در نشست خبری آغاز فروش بلیت‌‌های نوروز 1400، اظهار کرد: راه‌آهن همیشه در طول حیات خودش به خدمتگزاری به مردم افتخار کرده است، در بخشی که سفرهای زیارتی به مشهد مقدس صورت می‌گیرد خودمان را خادم امام رصا (ع) می‌دانیم. بر اساس پیش بینی صورت گرفته تصور می‌شد زودتر با واکنسیسون در سطح جهان کرونا کنترل شود اما به دلیل شکل در تولید واکسن به وجود آمد،‌خوشبختانه ایران پیشرو در تولید واکسن بوده به نوروز رسیدیم و هنوز شرایط پایداری نداریم.

 

وی با بیان این‌که راه آهن و شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی با تعهد تمام این مدت ضمن رعایت پروتکل‌های ابلاغی با کیفیت عالی علی‌رغم تحمل زیان بسیار زیاد خدمت‌رسانی را با کیفیت به مردم ارائه کرده‌اند. در ایام نوروز دست به دست هم داده‌ایم برای سفرهای ضروری که در این مدت صورت می‌گیرد سعی کرده‌ایم بستر لازم را فراهم کنیم و با جدیت و حساسیت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد:  ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد. از ماه گذشته با صدور ابلاغی ستادی سفرهای نوروزی تشکیل شد، جلسات متعددی برگزار شده و همه مسائل مربوط به انجام سفرهای ضروری در ایام نوروز بررسی شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیش فروش بلیت‌های ایام نوروز از فردا 5 اسفند بدون افزایش قیمت آغاز می‌شود. فروش بلیت‌ها از طریق مراکز مجاز و اینترنتی انجام می‌شود. امسال روزانه 230 قطار برای کل دوره 21 روزه تردد  4827 قطار پیش بینی شده است.

 

به گزارش تسنیم، برای ایام نورز 99  بالغ بر 5040 قطار پیش بینی شده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن  7 درصد رشد را ثبت کرده بود.

 

رسولی افزود: هر روز حدود 103 هزار نفر مسافر در شبکه ریلی جابجا می‌شود و در مجموع 2 میلیون و 176 هزار نفر در ایام نوروز ظرفیت ایجاد شده است.

 

وی با یادآوری این‌که در سال‌جاری یک میلیون و 483 هزار بلیت مسترد شد، گفت: از این تعداد حدود یک میلیون بلیت در ایام نوروز سال گذشته بود که مردم به دلیل پاندمی کرونا بلیت‌های قطار را عودت دادند و مجموعا 133 میلیارد تومان وجوه به خریداران عودت شد.

 

وی بیان کرد: در مدت یاد شده 19 میلیون سفر در این مدت کاهش یافته است که با احتساب متوسط قیمت بلیت 100 هزار تومان 1988 میلیارد تومان خسارت ناشی از کاهش فروش بلیت بوده است. در مجموع 29 هزار و 841 قطار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم.

 

پرداخت 15 درصد تسهیلات کرونا به شرکت‌های ریلی

 

وی همچنین با بیان این‌که در سه مرحله استعلام مربوط به کرونا برای سفرهای نوروزی راه‌آهن انجام می شود، افزود: در زمان خرید بلیت اگر فرد مبتلا باشد از فروش بلیت خودداری می‌شود. ممکن است فردی بلیت را خربداری کرده باشد که مجددا در صورت سفر استعلام از سامانه وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و از طریق پیامک به مسافران اطلاع‌رسانی و عذرخواهی می‌شود. در مرحله سوم نیز در زمان مسافرگیری مجددا از سامانه استعلام می‌گیرند و اگر فرد مراجعه کرده باشد شناسایی و از سفر وی جوگیری می شود.

 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این‌که بایستی 940 میلیارد تومان تسهیلات کرونا توسط بانک عامل به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی پرداخت می شد که تاکنون 141 میلیارد تومان معادل 15 درصد پرداخت شده است، اظهار کرد: پیگیری‌های بسیار زیاد شرکت‌ها و راه‌آهن و حمایت‌های وزیر راه همچنان ادامه دارد و مستمر از بانک عامل خواهش کردیم در تعامل با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی باشد و این تسهیلات را پرداخت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------