آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

همتی: مهلت امهال بدهی‌ واحدهای تولیدی تا شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,همتی
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانکها تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شد. 

به گزارش مهر، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به تقاضای برخی از واحدهای تولیدی که دارای مطالبات معوق هستند و از آنجا که برخی از واحدهای تولیدی نتوانسته بودند در فرصت تعیین شده از شرایط ویژه تمدید بدهی خود بهره‌مند بشوند، «شورای پول و اعتبار» در جلسه عصر امروز خود مهلت استفاده از این فرصت امهال بدهی را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید کرد.

 

بر اساس مصوبه، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند مطالبات واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است را به درخواست آنها برای یک بار و حداکثر به مدت پنج سال با اخذ ۷.۵ درصد از میزان بدهی و با تنفس شش ماهه امهال کنند.

 

سازوکار اجرایی این اقدام در چارچوب روش‌های امهال بانک‌ها و مؤسسات اعتباری است که در شهریور ماه سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ شد و از ابتدای امسال، لازم‌الاجرا شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------