آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری و کرایه‌های حمل و نقل عمومی/ نرخ بلیت‌های هواپیما افزایش پیدا نخواهند کرد!



 نرخ بلیت اتوبوس‌,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری از ۲۵ اسفند ماه در قالب فروش بلیت‌های نوروزی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. 

 به  گزارش  باشگاه خبرنگارارن جوان؛با وجود آنکه امسال همواره اعلام شده بود که نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای ایام نوروز تغییری نخواهد کرد و در این رابطه برخی از مسئولان از جمله بخش حمل و نقل جاده‌ای و همچنین بخش هوایی اعلام کرده بودند که نرخ‌ها هیچ تغییری نخواهد کرد، اما این بار هم شاهد آن هستیم که نرخ بلیت اتوبوس‌های برون شهری از ۲۵ اسفند ماه با افزایش ۲۰ درصدی روبه‌رو شدند.

 

این در حالی است که پیش از این سازمان راهداری اعلام کرده بود که شرکت‌های حمل و نقل مسافری از ما مجوز افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت را درخواست کرده‌اند که سازمان راهداری در حال بررسی این موضوع است و ما هنوز مجوزی در این رابطه ارائه نکرده‌ایم، اما بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که از بامداد ۲۶ اسفند ماه نرخ بلیت اتوبوس در تمامی مسیر‌های ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

 نرخ بلیت اتوبوس‌,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

البته افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هرساله در بخش حمل و نقل جاده‌ای داشته‌ایم به طوری که از ۲۵ اسفند ماه تمام مسیر‌ها مشمول این افزایش نرخ می‌شدند و پس از پایان طرح نوروزی این ۲۰ درصد برداشته می‌شد. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و استرداد تمامی بلیت‌ها در بخش‌های مختلف حمل و نقلی بسیاری از این بخش‌ها خسارت‌های سنگینی دیدند و همین امر باعث شد که در اوایل سال هم شرکت‌های حمل و نقلی یک افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هم داشته باشند.

 

 نرخ بلیت اتوبوس‌,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف و ایجاد محدودیت‌ها برای تردد ناوگان شخصی بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که از ناوگان حمل و نقل عمومی که در آن‌ها دستور العمل‌های بهداشتی رعایت شده استفاده کنند. از سوی دیگر با اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمامی بخش‌های حمل و نقلی ظرفیت اتوبوس و صندلی‌ها نصف و حتی در برخی از شهر‌ها از جمله خوزستان به یک سوم کاهش یافته است.

 

به گفته عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ها مسافری و همچنین باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری برای جبران بخشی از خسارت‌ها و همچنین به دلیل آنکه به طور معمول در ایام عید همواره یک سر اتوبوس خالی است؛ بنابراین شرکت‌های حمل و نقلی درخواست افزایش قیمت بلیت را داده‍اند.

 

براساس این گزارش امیدواریم با افزایش نرخ بلیت اتوبوس در ایام نوروز، فاصله گذاری‌های اجتماعی در این ناوگان به صورت کامل رعایت شود و رانندگان به بهانه‌های مختلف در بین راه اقدام به سوار کردن مسافر نکنند، چراکه مردم به بخش حمل و نقل جاده‌ای اعتماد کرده‌اند و ترجیح می‌دهند که برای انجام سفر‌های ضروری خود از این بخش استفاده کنند. البته در این ایام با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا به مردم توصیه می‌شود از انجام سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

 

 

  نرخ جدید کرایه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

 اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اردیبهشت ۱۴۰۰

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ‌در صورت تأیید هیأت تطبیق فرمانداری، نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ اعمال می‌شود. 

 

به گزارش فارس ، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ، درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو در پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال 20 ایستگاه مترو در تهران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به زودی 4 ایستگاه نیز به مجموع ایستگاه‌های قبلی افزوده خواهد شد.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در هفته پایانی سال 99، ایستگاه‌های شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، یادگار امام(ره) و ایستگاه تربیت مدرس راه‌اندازی می‌شود و تا ابتدای اردیبهشت سال 1400 نیز 4 ایستگاه دیگر به مجموع ایستگاه‌ها افزوده خواهد شد.

 

علیخانی درباره سرانجام نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: لایحه مربوط به نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی همراه با لایحه تصویب شده بودجه 1400 شهرداری جهت تأیید به هیأت تطبیق فرمانداری ارسال شده است و اگر در هیأت تطبیق ایرادی به آن گرفته نشود، از اردیبهشت سال 1400 نرخ‌های جدید اعمال خواهد شد.

 

وی درباره اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه گفت: شورای شهر تهران در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست و لغو یا ادامه اجرای آن منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

 

پروازهای نوروزی با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما انجام می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در ایام نوروز به طور قطع نرخ بلیت‌های هواپیما افزایش پیدا نخواهند کرد، افزود: پروازهای نوروزی با ۶۰ درصد ظرفیت مسافرگیری انجام خواهد شد. 

 

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی «تورج دهقانی زنگنه» از عدم افزایش قیمت بلیت طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: با هر شرکتی که بخواهد قیمت بلیت را افزایش دهد برخورد قانونی خواهیم‌کرد.

 

وی تأکید کرد: نرخ بلیت‌ها در نوروز قطعاً افزایش پیدا نخواهند کرد و در این ایام ثابت خواهند بود و هیچ‌گونه تغییری در قیمت بلیت رخ نخواهد داد.

 

دهقانی زنگنه با بیان اینکه در ایام نوروز شرکت های هواپیمایی با همین تعداد موجود هواپیما به خدمات‌رسانی مشغول خواهند بود، افزود: چنانچه وزارت بهداشت برنامه نوروزی را به ما اعلام کند، متعاقب آن این امکان وجود دارد که با افزایش سفرها، بر تعداد پروازها نیز افزوده شود.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اکنون پروتکل‌های بهداشتی مبنی بر استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیما به دقت اجرا می‌شود و همه شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که تمامی مفاد پروتکل‌های ابلاغی را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اجرای پروتکل‌های ویژه در برخی از شهرها از جمله خوزستان اظهار کرد: خوزستان تنها شهری است که در شرایط ویژه قرار دارد و به همین دلیل مسافران قبل از پرواز حتماً باید تست کرونا بدهند. فعلاً شهر دیگری در شرایط ویژه قرار ندارد.

 

دهقانی زنگنه تأکید کرد: امیدوار هستیم که شرایط سخت‌تر از آنچه هست نشود اما در صورت تغییر شرایط سازمان هواپیمایی کشوری مطابق آنچه وزارت بهداشت ابلاغ می‌کند اقدام خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------