آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

رشد ۲۸.۹ درصدی اجاره ‌بها در زمستان ۹۹



 اجاره ‌بها ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رشد ۲۸.۹ درصدی اجاره ‌بها در زمستان ۹۹براساس اعلام مرکز آمار میزان اجاره‌بهای مناطق شهری در زمستان ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۹ درصد افزایش یافته است. 

به گزارش ایرنا، یکی از بخش‌های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، بخش مسکن است. این بخش شامل زیر بخش‌های «اجاره بهای واحدهای مسکونی»  و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی»  (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری، نصب ایزوگام و غیره) است.  

 

مرکز آمار در آخرین گزارش خود به وضعیت اجاره‌بها در زمستان سال گذشته پرداخته است. براین اساس در این دوره شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۲۱۸.۳ رسید که نسبت به فصل قبل (٢٠٩.٠)، ٤.٤ درصد افزایش داشته است.

 

در زمستان ۹۹ بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان سمنان با ١٠.٥١ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان لرستان با ١.٢٢ درصد افزایش است.

 

درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در زمستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.٩ درصد است که نسبت به فصل قبل از آن (٢٨.٤ درصد)، ٠.٥واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 اجاره ‌بها ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان با ٣٩.٤ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ١٢.٩ درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان همدان به طور متوسط ١٠.٥ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان سیستان و بلوچستان ١٦ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره‌بها هزینه کرده‌اند.

 

نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ۲۷.۵ درصد است. اطلاع مذکور در استان همدان (٣٥.٧ درصد) بیشترین عدد و در استان سیستان و بلوچستان (١٤.٧ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد.

 اجاره ‌بها ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل زمستان ١٣٩٩ برابر با ۳۸.۶ درصد است.

 

به گزارش ایرنا، با همه‌گیری بیماری کرونا، دولت تصمیم گرفت در سال جدید همانند سال گذشته قراردادهای اجاره تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید خواهد شد و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------