سرنوشت مرغ در انتظار گوشت قرمز/ دامداران به فروش دام مولد روی آورده‌اند



گوشت قرمز ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران گفت: افزایش قیمت بین المللی نهاده های دامی و وقوع خشکسالی از یک سو و کاهش قیمت دام از سوی دیگر باعث شده دامدار ها به منظور پوشش هزینه های خود اقدام به فروش دام مولد خود کنند.

جواد آزاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور در  گفتگو با تسنیم اظهار کرد : دو عامل بر صنعت دامپروری کشور اثرات سوئی گذاشته است که اگر به درستی مدیریت و تدبیر نشوند می توانند در آینده ای نزدیک به معظلی بزرگ در تامین گوشت قرمز کشور تبدیل شوند.

 

وی افزود: از سال گذشته قیمت نهاده های دامی در دنیا به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرده است و این موضوع صنعت پروتئین حیوانی در بسیاری از نقاط دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از کشورها از سال گذشته اقدام به خرید به موقع نهاده ها نموده اند که چین در این امر پیشرو است و اقدام به خرید ذرت، سویا به مقادیر عمده نمود.

 

آزاد افزود: بدلیل تحریم های ظالمانه ایالات متحده امریکا علیه سیستم بانکی کشور، امکان خرید به موقع و استفاده از سیستم حمل اقتصادی برای واردکنندگان در کشور محیا نیست و این شرکتها با مشقت زیادی این نهاده ها را به کشور وارد می کنند که برخی از این محموله ها، در سایه کاغذبازی های اداری وزارت جهاد، گمرک و بانک مرکزی ماه ها در گمرک در صف ترخیص می مانند که از کیفیت آنها کاسته می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------