فروش مرغ تکه‌ ای در مغازه‌ ها/ مصوباتی که رعایت نمی‌شود



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
با وجود اینکه قطعه‌بندی کردن مرغ در مغازه‌ها از فروردین ماه سالجاری به صورت رسمی بر اساس مصوبات قرارگاه ساماندهی مرغ کشور ممنوع شد، اما گزارشات حاکی از آن است که همچنان برخی از خرده فروشی‌ها اقدام به قطعه بندی و فروش مرغ با قیمت‌های بالا می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، در اسفندماه سال گذشته سازمان دامپزشکی و ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت مرغ، قطعه بندی کردن مرغ در مغازه‌ها را ممنوع کردند تا به این وسیله از گرانفروشی و سودجویی جلوگیری شود و این کالای پروتئینی پرمصرف با قیمت های مصوب به دست مردم برسد.

 

در اواسط فروردین ماه سالجاری نیز قرارگاه ساماندهی مرغ کشور عرضه مرغ قطعه بندی شده یا عرضه مرغ قطعه شده با طعم های مختلف توسط واحدهای صنفی را ممنوع کرد که این ممنوعیت تا پایان فروردین ادامه داشت و در نهایت نیز براساس یکی از مصوبات جلسات قرارگاه ساماندهی مرغ کشور این ممنوعیت برای شرکت های دارای مجوز که کار اصلی آنها قطعه بندی کردن مرغ بود،  برداشته شد ولی برای خرده فروشی ها همچنان پابرجا ماند.

 

اخیرا اما براساس گزارش‌های رسیده، برخی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران همچنان اقدام به فروش مرغ قطعه‌بندی شده با قیمت‌های بالا می کنند و عرضه مرغ کامل و دولتی آنها محدود است و در صورتی که خریداران نیاز بیشتری به مرغ داشته باشند مجبورند یا از مرغ های قطعه بندی شده خریداری کنند و هزینه های گزافی بپردازند یا مسافت های بسیاری را برای خرید مرغ دولتی طی کنند.

 

در این راستا مهدی یوسف خانی-رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تخلف است، اظهار کرد: فروش مرغ‌های تکه‌ای که توسط شرکت‌های مجاز قطعه بندی می شوند، مشکلی ندارد ولی مغازه ها و فروشگاه ها نباید خودشان اقدام به قطعه بندی مرغ کنند.

 

وی ادامه داد:مرغ های قطعه بندی شده توسط شرکت ها هم دارای قیمت‌های مصوب هستند و بایستی این قیمت‌ها رعایت شود. البته دستگاه‌های نظارتی در سطح شهر حضور دارند و اگر تخلفی روی دهد به آن رسیدگی خواهند کرد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پایان گفت: قطعه بندی برای مغازه ها هم از نظر بهداشتی و هم از نظر قیمتی ممنوع است اما اگر مغازه‌ای اقدام به این کار کرد و مرغ‌های قطعه شده را کمتر از نرخ مصوب فروخت، ایرادی ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------