متوسط درآمد خانوارهای ایرانی در سال ۹۸ چقدر بود؟



 درآمد خانوارهای ایرانی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
نتایج حاصل از طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارها در سال ۱۳۹۸، نشان می دهد که بیشترین درآمد خانوارها از محل حقوق بگیری و کمترین هزینه خانوارها مربوط به اقلام خوراکی و دخانی بوده است. 

به گزارش ایسنا، بر اساس برآوردهای به دست آمده از طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوارهای مرکز آمار ایران، خانوارهای شهری دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی اعم از تعاونی و خصوصی، ۲۷.۹  درصد خانوارهای مورد بررسی را تشکیل می دهند.

 

در گزارشی که مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در این خصوص منتشر کرده، این گروه از خانوارها بیشترین سهم را در گروههای درآمدی با درآمد سالانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معادل ۴۰.۲ درصد و هزینه سالانه ۲۷ میلیون تومان تا ۳۶ میلیون تومان معادل ۳۴.۲ درصد دارند.

 

همچنین در سال ۱۳۹۸ خانوارهای شهری دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی در دهکهای درآمدی دوم و چهارم به ترتیب با ۳۹.۴ درصد و ۳۵.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

 

 درآمد خانوارهای ایرانی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

در بحث منبع درآمد خانوارها، اطلاعات حاصل از طرح هزینه و درآمد نشان می دهد که در خانوارهای دارای سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی، بیشترین منبع درآمد مربوط به درآمد حقوق بگیری است.

 

 درآمد خانوارهای ایرانی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

در خانوارهای شهری با سرپرست مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی نیز متوسط کل هزینه سالانه یک خانوار حدود ۴۲۸ میلیون ریال معادل ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که بیش از ۱۰ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان معادل ۲۵.۳ درصد مربوط به اقلام خوراکی و دخانی و بیش از ۳۱ میلیون و ۹۹۳ هزار تومان معادل ۷۴.۷ درصد مربوط به اقلام غیر خوراکی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------