آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

قیمت نفت در مدار صعودی ماند



قیمت نفت ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر دورنمای روشن رشد تقاضا برای سوخت در سه ماهه سوم صعود کرد. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت ۴۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۹ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه با ۴۶ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.

 

هر دو قرارداد در مسیر ثبت دومین رشد ماهانه قرار دارند. با وجود احتمال بازگشت صادرات نفت و میعانات ایران به بازار جهانی، تحلیلگران پیش بینی می کنند رشد تقاضا برای نفت در ماههای آینده از رشد عرضه فراتر می رود.

 

ایران از آوریل سرگرم مذاکره با قدرتهای جهانی برای احیای برجام است که به نتیجه رسیدن آن برچیده شدن تحریمهای واشنگتن علیه تهران را به دنبال خواهد داشت. تحلیلگران پیش بینی می کنند در صورت توافق، ایران می تواند صادراتش را پیش از پایان امسال به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد و ضرورت عرضه بیشتر از سوی کشورهای اوپک پلاس را محدود کند.

 

تحلیلگران گروه ANZ پیش بینی کردند میزان تقاضا از عرضه ۶۵۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه سوم و ۹۵۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه چهارم فراتر می رود و عرضه برآورد شده شامل افزایش ۵۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت ایران است.

 

اوپک و متحدانش شامل روسیه روز سه شنبه دیدار می کنند. این تولیدکنندگان که در قالب گروه اوپک پلاس همکاری می کنند درصدد تسهیل تدریجی محدودیت عرضه تا ژوییه هستند. نمایندگان اوپک پلاس اظهار کردند: وزیران این گروه در نشست سه شنبه هفته جاری به نهایی کردن افزایش تولید برنامه ریزی در دو ماه آینده خواهند پرداخت.

 

ویرندرا چائوهان، تحلیلگر شرکت انرژی اسپکتس در این باره گفت: تصور نمی رود مسئله بازگشت نفت ایران به بازار جهانی باعث تغییر توافقات اوپک پلاس شود بنابراین پیش بینی می شود توافقی که پیش از این برای افزایش تولید از ژوییه شده بود، ادامه پیدا کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد تولید نفت این کشور در مارس ۱۴.۳ درصد رشد کرده است. آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز هم نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز برای دهمین ماه متوالی افزایش پیدا کرده و هفته گذشته نیز افزایش داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------