آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

بورس ۵۴۰۰ واحد رشد کرد/ اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد بورس شعاری است



بورس تهران,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
..شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ با رشد ۵۴۳۱ واحدی، به یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۴ واحد رسید. 

به گزارش  مهر، شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ با رشد ۵۴۳۱ واحدی به یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۴ واحد رسید.

 

همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۹۷۱ واحد رشد کرد و به ۳۸۳ هزار و ۸ واحد رسید.

 

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، خودرو، فارس، وبملت و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

 

عضو شورای عالی بورس: اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد بورس شعاری است| مگر می‌شود چند روزه بورس را جمع کرد؟

اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس می‌گوید: صحبت‌های برخی از کاندیداها نشان از پایین بودن عمق آگاهی آن‌ها از بازار سرمایه بوده و بیشتر از جنس شعاری و برای جمع کردن رای است. 

 

با مشخص شدن نامزدهای نهایی ریاست جمهوری، هر کدام از کاندیداها در تبلیغات خود برنامه‌ای برای بهبود بازار سرمایه ارائه کردند که سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در گفتگو با بازار این گفته‌ها را برای جمع کردن رای می‌داند و معتقد است که  برنامه‌ای سنجش پذیر برای بازار سرمایه داده نشده است.

 

او می‌گوید: صحبت‌های برخی از کاندیداها نشان از پایین بودن عمق آگاهی آن‌ها از بازار سرمایه است و بیشتر از جنس شعاری و برای جمع آوری آرا است.

 

هر کدام از نامزدهای انتخاباتی تاکنون سخنانی در مورد بازار سرماهی داشتند که از جمله مهمترین مواضع حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری در مورد بورس، فعال کردن صندوق جبران خسارت برای اعتماد مردم در بازار سرمایه بود. او همچنین گفته، بورس جای جبران کسری بودجه دولت نیست و نباید اجازه داد حقوقی‌ها آن را دچار نوسان کنند.

 

قول و تعهداتی که کاندیداها درباره بورس  می‌دهند "سنجش پذیر" با سیاست‌گذاری بازار سرمایه نیست. این قول‌ها باید سنجش پذیر باشند تا بعد از رای آوردن کاندیدای مورد نظر سهامداران بتوانند مطالبه‌گری کنند و در صورتی که آن‌ها اجرا نشد یا تاثیر بر بازار سرمایه نداشت از رئیس جمهور بخواهند که سیاست دیگری را اجرا کند

 

ایجاد بیمه برای سرمایه‌گذاران و ایجاد صندوق جبران از جمله مواردی بود که آقای محسن رضایی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری در مورد بورس بیان کرده بود. او گفته که آمده ایم سپر مردم شویم نه این که مردم را سپر خود کنیم.

 

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی گفته است که سه روزه مشکل بورس را حل می‌کنم. ا پول‌های خارج شده توسط دولت را در قالب صندوق تثبیت به بازار بورس برمی‌گردانم. از دیگر مواضع آقای هاشمی، پیگیری شکایت از دولت به خاطر بورس بوده که در این مورد گفته؛ ۹ ماه است این پرونده را بدون شعارزدگی دنبال می‌کنم.

 

عبدالناصر همتی از کاندیدای ریاست جمهوری به برخی از معضلات بازار سرمایه پرداخته و قول احیای بورس را داده است. او دخالت در بازار بورس را نهی می‌کند و به نظر می‌رسد که یکی از برنامه‌های او کاهش نقش دولت در بازار سرمایه باشد.

 

آموزش صحیح و پیشگیری از منفعت طلبی دو مورد از اظهار نظرهای علیرضا زاکانی در مورد بورس بود. این کاندید ریاست جمهوری گفته خودمان را مکلف می دانیم این سود و نقدینگی گسترده که در جامعه هست به سمت بورس سوق یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------