هزینه خرید مسکن ۷۰ درصد بالا رفت



خرید مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
آخرین گزارش ها از وضعیت معاملات مسکن در تهران از این حکایت دارد که به طور متوسط هزینه خرید بیش از ۷۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است. 

به گزارش خبرآنلاین، بررسی تازه ترین ارقام و اعدادی که مرکز آمار ایران درباره وضعیت معاملات مسکن در تهران منتشر کرد نشان داد که روند افزایشی قیمت خانه همچنان رو به افزایش پیش می رود اما با نوساناتی همراه بوده است.

 

این درحالی است که در اردیبهشت سال جاری تورم نقطه نقطه به ۷۱.۸ درصد رسیده است، به عبارتی خریدار یک واحد مسکونی در پایتخت باید بیش از ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته برای خرید خانه هزینه کنند.

 

البته میزان افزایش قیمت مسکن نسبت به ماه ابتدایی سال جاری سه درصد بوده و تورم سالانه آن به ۸۴.۱ درصد رسیده است.

 

افزایش ۱۱۴ درصدی در آبان ۹۹

اما بررسی جزئیات بیشتر در رابطه با تغییر قیمت مسکن در تهران از این حاکی از آن است که در  دو سال گذشته و از ابتدای ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال بیشترین میزان افزایش قیمت مسکن در آبان ماه سال گذشته با رشد ۱۱۴.۷ درصدی ثبت شده است.

 

بعد از آن  افزایش ۱۱۳.۸ درصدی در مهرماه و در سال ۱۳۹۸ در اردیبهشت با ۱۱۲.۹، خرداد ۱۰۶.۸ و فروردین با ۱۰۴.۳ بیشترین افزایش هزینه متقاضیان خرید خانه در تهران ثبت شده است.

 

کمترین افزایش قیمت خرید مسکن در تهران در دو سال گذشته به اردیبهشت پارسال با ۳۴ درصد برمی گردد. این در شرایطی است که در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ میزان افزایش قیمت مسکن طی چند ماه تا حدودی کاهشی بوده و از ۵۶.۶ در شهریور به طور نوسانی تا ۳۴.۸ در اردیبهشت پارسال رسیده ولی بعد از آن دوباره در موج افزایشی قرار گرفته است.

 

در مواردی هم کاهش قیمت به طور محدود وجود دارد که در سال ۱۳۹۸ در مرداد ۲.۸، شهریور ۲.۳ و مهر ۱.۹ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل اتفاق افتاده است.

 

در سال گذشته نیز تورم منفی سه در فروردین و منفی ۸.۵ در آذرماه ثبت شده است.

خرید مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------