هر بطری آب ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان!



 بطری آب,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
روزهای گرم سال از راه رسید و فروش آب‌های معدنی لاکچری دوباره از سر گرفته شده است که هر بطری آن بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  ورود به فصل گرما همواره با افزایش مصرف محصولاتی از جمله آب‌های بسته بندی به همراه بوده است؛ روزهای گرم سال ۱۴۰۰ آغاز شده و بازار آب‌های بسته بندی هم اگر چه زیر فشار خطرات کرونا رونق هر سال را ندارد، اما بخش عمده‌ای از یخچال فروشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است.

 

در صنعت آب‌های بسته بندی همه چیز حدود ثابتی دارد، از حجم و جنس بطری محصول گرفته تا رنگ و قیمت فروش آن اغلب ثابت است، اما گاهی بین این بطری‌ها اعداد و ارقام عجیب و غریبی به چشم می‌خورد. بطری‌های کوچک و بزرگی از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شوند و اغلب در فروشگاه‌های محله‌های لوکس نشین کشور به چشم می‌خورند.

 

نکته جالب توجه آنجاست که خرید این محصول توسط قافله مرفه نشین در بین جامعه متعارف شده و سایر افراد هم برای عقب نیفتادن از این قافله اقدام به خرید چنین محصولاتی می‌کنند. بازار بزرگی برای آب‌های بسته بندی و لوکس خارجی ایجاد شده است و مشتری‌ها را به سمت خود می‌کشد. ماجرای این واردات عجیب و غریب از سال ۹۶ آغاز شد، از همان روزهای اول خبر حضور آب معدنی‌های لوکس در بازار ایران واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و در نهایت در همین سال واردات آب‌های بسته بندی ممنوع شد.

 

قاسمعلی حسنی دبیر انجمن بنکداران تهران اظهار کرد: آب معدنی‌های خارجی با وجود ممنوعیت واردات، اما در بازارهای عمده فروشی تهران فروخته می‌شود که اغلب از کشورهای حوزه اسکاندیناوی وارد کشور شده اند.

 

وی با ذکر این مطلب که سوئد و دانمارک بزرگ‌ترین صادرکنندگان آب معدنی به ایران هستند، افزود: این آب معدنی‌ها به صورت قاچاق از مرزهای جنوبی وارد کشور می‌شوند و با قیمت‌های بسیار زیاد فروخته می‌شوند به طوری که مورد استقبال اقلیت جامعه قرار نمی‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------