افت ۵٨۵ واحدی بورس در آغاز معاملات امروز | جزییات طرح بیمه پرتفوی سهامداران متضرر اعلام شد



  بورس تهران,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ با افت ۵٨۴ واحدی به یک میلیون و ٣٠٣ هزار و ٣٠۴ واحد رسید.  

 به گزارش دانشجو، شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ با افت ۵٨۴ واحدی به یک میلیون و ٣٠٣ هزار و ٣٠۴ واحد رسید.

 

همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ٢٧١ واحدی به ۴٠٠ هزار و ۶١٢ واحد رسید.

 

نماد‌های رمپنا، نوری، میدکو و فارس بیشترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشته اند.

 

جزییات طرح بیمه پرتفوی سهامداران متضرر اعلام شد 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: اینکه افرادی سهامی را بالاتر از ارزش واقعی آن خریداری کردند یک ناراحتی ایجاد می‌کند و اینکه مجبور شوند همان سهام را کمتر از قیمت واقعی آن به فروش برسانند ناراحتی مضاعفی را به ویژه برای سهامداران خرد موجب می‌شود. بنابراین طرحی را به اجرا رساندیم مبنی بر اینکه کسانی که تا اردیبهشت ۱۴۰۱ پرتفوی خود را حفظ کنند، می‌توانند از تضمین سود ۲۵ درصدی استفاده کنند.

 

محمدعلی دهقان دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به طرح حمایتی سازمان برای سهامداران خرد گفت: برای اینکه آرامش خاطری برای سهامداران خرد  ایجاد کنیم، طرحی حمایتی را اسفند ماه سال گذشته به مرحله اجرا رساندیم.

 

وی افزود : اینکه افرادی سهامی را بالاتر از ارزش واقعی آن خریداری کردند یک ناراحتی ایجاد می‌کند و اینکه مجبور شوند همان سهام را کمتر از قیمت واقعی آن به فروش برسانند ناراحتی مضاعفی را به ویژه برای سهامداران خرد موجب می‌شود. بنابراین طرحی را به اجرا رساندیم مبنی بر اینکه کسانی که تا اردیبهشت ۱۴۰۱ پرتفوی خود را حفظ کنند، می‌توانند از تضمین سود ۲۵ درصدی استفاده کنند.

 

رییس سازمان بورس در پاسخ به منتقدانی که معتقدند این طرح شبیه به سود بانکی برای سپرده گذاران است، اظهار داشت: این دیدگاه تحلیل اشتباهی است؛ چراکه در حال حاضر امکان اختیار فروش تبعی بر روی سهام وجود دارد و بسیاری از ناشران برای اینکه از سهام خود حمایت کنند اوراق اختیار فروش تبعی منتشر می‌کنند و اطلاعیه آن هم در کدال ثبت می‌شود.

 

دهقان دهنوی ادامه داد: ما این اوراق فروش بر سهام را به اوراق اختیار فروش بر روی پرتفو تبدیل و برای اینکه مفهوم آن برای سهامدار خرد پیچیده نباشد، این اقدام حمایتی را نوعی بیمه پرتفو معرفی کرده‌ایم. در واقع از ابزار متعارف اختیار فروش تبعی برای این منظور استفاده شده است.

 

رییس سازمان بورس درباره عدم استقبال سهامداران از این طرح تا به امروز، گفت: کاهش استقبال از این طرح به این دلیل بوده که بسیاری از این افراد جزو خریداران عرضه اولیه‌ها هستند. به جز چند عرضه ‌اولیه، مابقی هیچ‌ کدام به کمتر از قیمت عرضه نرسیده‌اند. بنابراین کسانی که در عرضه اولیه شرکت کرده بودند و سودهای بسیار خوبی هم داشتند، عملا در حال حاضر در سود هستند و از سوی دیگر بسیاری از سهامداران این عرضه اولیه‌ها را با نگاه سرمایه گذاری بلندمدت خریداری کردند بنابراین این دست از سهامداران هم به سراغ این برنامه‌های حمایتی نمی‌روند. با این حال، این اقدام حمایتی از سوی سازمان بورس انجام شده و سهامدارانی که مایل بودند از آن استفاده کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------