کرونا بیش از ۱/۵میلیون شغل را نابود کرد



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تاثیر بیکاری بر افزایش میزان مصرف مواد مخدر، گفت: در دوران کرونا بر اساس اخرین آمار، بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل را از دست دادیم که تهدید جدی به نفع مصرف مواد مخدر بود.

علی بابایی کارنامی در خصوص میزان مصرف مواد مخدر در کشور گفت: پدیده‌های مختلفی در بحث مواد مخدر و مصرف آن در کشور، دخیل هستند که از جمله آن اقدامات پیشگیرانه از باب مصرف، تولید و انتقال مواد مخدر به کشور است. شورای مرکزی مبارزه با مواد مخدر در کشور، اقدامات و تصمیمات خوبی را اتخاذ کردند اما در اجرا، نارضایتی‌های زیادی را در بحث اولویت‌های دستگاه های امنیتی مرتبط، از جمله نیروی انتظامی، استانداری‌ها و فرمانداری ها خصوصا در استان های مرزی داریم.

 

او در ادامه افزود: کشف ۱۲ تن مواد مخدر از ابتدای سال، آمار ناامیدکننده‌ای است؛ انتقال مواد سرعت بالایی گرفته و سن پایین مصرف مواد مخدر حتی به دوران نوجوانی هم رسیده است که بحث تربیتی را هم در این حوزه برجسته می‌کند. البته کمیسیون اجتماعی از باب آسیب های اجتماعی، بررسی های اجمالی در خصوص مصرف مواد مخدر در کشور داشته است و قرار شد تعدادی از همکاران طرحی را در تعامل با دولت منتخب آماده کنند که این طرح هنوز در کمیته آسیب های اجتماعی کمیسیون اجتماعی، در دست بررسی است.

 

بابایی کارنامی اظهار کرد: بنابراین برای مبارزه جدی با این امر، باید تعامل جدی بین دولت و مجلس به وجود بیاید و هدف مجلس مبارزه از باب فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی با مصرف مواد مخدر است. دولت آینده نقش اثرگذاری در مبارزه با مصرف مواد خواهد داشت و باید تعامل در این خصوص را افزایش دهد؛ طبیعی است که هر طرح یا لایحه که باید به صورت جدی تر بررسی شود، مستلزم بار مالی است لذا باید بین دولت و مجلس تعامل سازنده در این خصوص شکل بگیرد.

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در این بخش دغدغه هایی وجود دارد که جزو اولویت بندی دولت یازدهم و دوازدهم نبود و از خللی که در حوزه اجتماع و فرهنگ رخ داد، افسارگسیختگی و به دنبال آن یأس و ناامیدی را در جامعه تزریق کرد؛ نکته برجسته دیگر، بحث بیکاری گسترده جوانان است که بر اثر کرونا و یا سیستم‌های دیگر رخ داد و نهایتا در افزایش مصرف مواد مخدر بی تاثیر نبود؛ به عنوان مثال در دوران کرونا بر اساس آخرین آمار، بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل را از دست دادیم که تهدید جدی به نفع مصرف مواد مخدر بود.

 

نماینده مردم ساری در مجلس، خاطرنشان کرد: هر کدام از این موارد، تاثیرات خاص خود را برای افزایش مصرف مواد مخدر می‌گذارد و هر کدام باید جداگانه بررسی و اقدام جدی تری از سوی دولت صورت بگیرد تا شاهد کاهش آمار مصرف خصوصاً در حوزه مصرف مواد خطرناکی مثل شیشه و کراک باشیم؛ بنابراین برای مبارزه جدی با این امر باید تعامل جدی بین دولت و مجلس به وجود بیاید و هدف مجلس مبارزه از باب فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی با مصرف مواد مخدر است.

 

شفقنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------