بروز خاموشی های پراکنده به دلیل افزایش مصرف برق در کشور



شرکت توانیر ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
شرکت توانیر اطلاعیه ای اعلام کرده که بر اساس آن در هفته جاری با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه های برق آبی امکان جبران آن نیست. 

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه توانیر آمده است پیرو انتشار اطلاعیه شماره ۱ صنعت برق در روز ۱۶ مردادماه، به اطلاع عموم هموطنان می رساند، به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد خاموشی های پراکنده ای در کشور بودیم. از این رو همانگونه که در اطلاعیه پیشین نیز عنوان شده بود، در هفته جاری با افزایش دمای هوا،   مصرف برق افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه های برق آبی امکان جبران آن نیست.

 

لذا از همه مشترکان به ویژه دربخش های صنعت، کشاورزی،  خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی های ناخواسته،   نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری شود.

 

راهکارهای ساده کاهش مصرف برق

کاهش مصرف بارهای سرمایشی از جمله تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند  (از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف کند.)، کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی(اجرای این راهکار می تواند حداقل یکهزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند) عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ (اجرای این راهکار می تواند فشار مضاعف بر شبکه را از بین ببرد)

 

مصطفی رجبی مشهدی  -سخنگوی صنعت برق نیز در پیامی تصویری اعلام کرد: پیرو اطلاعیه و هشدارهای قبلی، با توجه به افزایش دما، در هفته جاری شاهد افزایش مصرف برق قابل توجهی داشتیم. امروز نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و با توجه به این که محدودیت هایی که در تولید برق نیروگاه های برق آبی داشتیم، امکان جایگزینی و تامین برق مورد نیاز توسط نیروگاه های حرارتی وجود نداشت.

 

به گفته وی اگرچه صنایع عمده و بزرگ، همکاری خوبی با صنعت برق داشتند  اما لازم است که سایر هموطنان  در بخش های خانگی و تجاری نیز به منظور جلوگیری از قطعی برق، با  صنعت برق همکاری داشته باشند. در صورتی که هموطنان در ساعات بین ۱۲ تا ۱۸  که اوج بار روزانه است و ۲۰ تا ۲۳  که پیک شبانه است، مصرف خود را با  خاموش کردن روشنایی های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه کاهش دهند، امکان تامین برق برای همه هموطنان فراهم خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------