ریزش قیمت نفت متوقف شد



قیمت نفت ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت نفت که روز گذشته به پایینترین رکورد سه هفته اخیر سقوط کرده بود، در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت اما رشد قیمتها به دلیل نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر آن بر تقاضا احتمالا محدود خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۲.۳ درصد سقوط کرده بود.

 

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۲.۶ درصد کاهش داشت.

 

چین روز دوشنبه آمار ابتلای بیشتری رو گزارش کرد. تحلیلگران می گویند این بزرگترین آزمون برای استراتژی ابتلای صفر پکن خواهد بود. بعضی از شهرها در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، به آزمایش انبوه از مردم پرداخته اند تا انتقال محلی نوع به شدت مسری کرونای دلتا را مهار کنند.

 

تحلیلگران موسسه ING Economics در یادداشتی نوشتند: ابهامات زیادی در خصوص تحولات مربوط به شیوع کووید ۱۹ در چین و تاثیر آن بر تقاضا و قیمتهای نفت وجود دارد. همچنین دلار قویتر روی قیمتهای نفت تاثیر منفی می گذارد.

 

در آمریکا سنا قرار است روز سه شنبه درباره تصویب لایحه زیرساخت یک تریلیون دلار رای دهد و تحلیلگران می گویند اگر این لایحه تصویب شود، اقتصاد این کشور و تقاضا برای نفت را تقویت می کند.

 

اما افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ دورنمای رشد اقتصادی و مصرف نفت را تیره کرده است.

 

تحلیلگران ANZ ریسرچ در یادداشتی نوشتند: سرمایه گذاران همچنین روند احیا در آمریکا در بحبوحه رشد آمار ابتلا را زیر سوال برده اند. سفرهای هوایی آمریکا با ادامه محدودیتهای سفر، به مدت دو ماه وضعیت یکنواختی داشته است.

 

با این حال طبق نظرسنجی مقدماتی رویترز، ذخایر نفت، بنزین و سایر فرآورده های نفتی آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش پیدا کرده اند. شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم اوت، حدود ۱.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

 

آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

 

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، آمار وزارت نفت هند نشان داد تقاضا برای سوخت در این کشور در ژوییه ۷.۹ درصد در مقایسه با ماه پیش از آن رشد کرده است. فروش بنزین در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۴ درصد رشد کرد و به ۲.۶۳ میلیون تن رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------