بازار بزرگ تهران از فردا تعطیل است



 بازار بزرگ تهران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس اتاق اصناف تهران از شهروندان و کسبه بازار تهران خواست دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را به صورت کامل رعایت کنند تا تهران از وضعیت قرمز خارج شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بازار بزرگ و تمام اتحادیه های صنفی به غیر از مشاغل گروه یک از دوشنبه /۲۵ مرداد/ تا شنبه /۳۰ مرداد/ در تهران تعطیل است.

 

قاسم نوده فراهانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تعطیلی بانک ها، اصناف گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ و بازاریان، بدون نگرانی از بابت برگشت چک هایشان با خیال راحت واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

 

به گفته وی صاحبان مشاغل گروه یک شامل نانوایی ها، فروشگاه های مواد غذایی، زنجیره ای، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی (تولید فراورده های نانوایی)، مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفا بیرون بر(شامل تمام گروه های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه) می شود.

 

وی دیگر مشاغل گروه یک را، خشکشویی ها، فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، سرامیک، لوله و اتصالات)، محصولات فولادی (آهن و آلومینیوم) و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات، کامپیوتر (به استثنای پوشاک، کیف، کفش و موبایل) با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در شرایط قرمز نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

 

نوده فراهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه های املاک می شود که تعطیل است.

 

به گفته نوده فراهانی، مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تعطیل است.

 

وی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

 

رئیس اتاق اصناف تهران از شهروندان و کسبه خواست دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را به صورت کامل رعایت کنند تا تهران از وضعیت قرمز خارج شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------