آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

نرخ هویج از موز عبور کرد/عرضه هویج ۳۰ هزار تومانی در بازار



هویج ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به کمبود و گرانی هویج در بازار، گفت: امروز قیمت هویج از موز هم عبور کرد و موز با قیمت ۲۸ هزار تومان و هویج با قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد. 

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تداوم بازار نابسامان هویج و قیمت بالای ۳۰ هزار تومانی این محصول در سطح عرضه، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی و از سوی دیگر سیل منطقه شیراز موجب عدم تعادل عرضه و تقاضای هویج و گرانی هویج در کل کشور شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز قیمت هویج از موز هم عبور کرد، گفت: قیمت موز در میدان میوه و تره بار ۲۵ هزار تومان است، در حالیکه نرخ هویج در میدان میوه و تره بار بالاتر بود.

 

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان توضیح داد: اگرچه در میدان میوه و تره بار اصفهان قیمت ۲۰ هزار تومان برای هویج مشخص شده بود، اما هویج با این قیمت به دست خرده فروشان نرسید و محصول با نرخ بالای ۲۵ هزار تومان بود.

 

به گفته اسماعیلی، در سطح عرضه قیمت هویج باید ۲۶ هزار تومان فروخته شود، اما در میدان میوه و تره بار این محصول حتی با قیمت ۲۵ هزار تومان هم عرضه نشد و با قیمت گذاری میدان، برخی مغازه داران هویج را با نرخ بالاتری عرضه می کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر قیمت موز در مغازه ها با احتساب سود ۲۸ هزار تومان و هویج نیز با احتساب سود برای فروشنده ۳۰ هزار تومان است.

 

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود همچنان محصول هویج در سطح بازار کم است، پیش بینی کرد: تا ۱۰ روز آینده مشکل کمبود هویج و گرانی آن در سطح بازار اندکی بهبود یابد.

 

وی همچنین به کمبود و گرانی کاهو در بازار اشاره کرد و گفت: کاهو نیز به دلیل کم آبی دچار مشکل شده است و در حال حاضر هر کیلو کاهو در میدان میوه و تره بار ۱۴ هزار تومان است که این محصول به دست مصرف کننده با قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان می رسد.

 

اسماعیلی البته گفت: به غیر از هویج هیچ کمبود میوه و سبزیجاتی در بازار اصفهان نداریم، اگرچه قیمت ها بالا است.

 

وی در خصوص فروش هویج با کارت ملی در برخی شهرها، اظهار کرد: اگرچه این کار در برخی شهرها از جمله اهواز انجام شده، اما در اصفهان هویج با کارت ملی فروخته نمی شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------