آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

بازگشت دوباره شاخص بورس به ارتفاع 1.5 میلیون واحد



 بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۴هزارواحدی روبرو شد. 

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 11میلیارد و 233میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 798میلیارد تومان در بیش از 963هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 24هزار و 536واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 520هزارواحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی پارس شد و در مقابل شرکت‌های پالای نفت تبریز، بانک کارآفرین و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 6125واحد، کل (هم‌وزن) 8482واحد، قیمت (هم‌وزن) 5352واحد، آزاد شناور 22875واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 14523 و 60213 واحد رشد کردند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 4میلیارد و 699میلیون ورقه به‌ارزش 15هزار و 596میلیارد تومان در 530هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 448واحد رشد کرد و در ارتفاع 22هزار و 409واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------