رفع اثر از توقف مزایده 6 هزار محدوده معدنی با دستور دادستان کل کشور



 صنایع معدنی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مدیر کل دفتر اکتشاف وزارت صمت با استناد به دستور دادستان کل کشور، از رفع اثر توقف روند مزایده سراسری و واگذاری 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور خبر داد. 

به گزارش شاتا، ابراهیم مولابیگی با اعلام خبر رفع اثر دستور توقف مزایده 6 هزار محدوده معدنی گفت: دادستان کل کشور با استناد به دستور رئیس قوه قضائیه، دستور رفع اثر از بخشنامه مربوط به توقف مزایده معادن را صادر کرده است.

 

مدیر کل دفتر اکتشاف با بیان اینکه در تیر ماه امسال با توجه به شایعات و شائبه‌های ایجاد شده، برگزاری مزایده مذکور با دستور معاون قضایی دادستان کل کشور متوقف شده بود، تصریح کرد: بر اساس دستور دادستان کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور ادامه روند اجرای طرح آزادسازی 6 هزار محدوده معدنی حبس شده و واگذاری آن‌ها از طریق مزایده بلامانع خواهد بود.

 

مولابیگی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری انجام شده بود، افزود: برگزاری این مزایده به صورت کاملا الکترونیکی، امکان هرگونه رانت و سوءاستفاده را از بین برده بود و با توجه به اینکه ثبت تقاضا و شرکت در مزایده از طریق سامانه صورت می‌گیرد و در واقع بر خلاف اظهارات مطرح شده در آن زمان، در مزایده معادن هیچ‌ معدنی به فروش نمی‌رسد.

 

وی با بیان اینکه در نامه ابلاغ شده از سوی معاون قضایی دادستان کشور، اصل مزایده‌های برگزار شده ابطال یا لغو نشده بود و صرفا تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی به صورت موقت، متوقف شده بود گفت: بر اساس دستور دادستان کل کشور، توقف مزایده مذکور رفع اثر شده است.

 

گفتنی است مزایده سراسری ۶ هزار محدوده و معدن غیر فعال کشور توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در اردیبهشت ماه امسال اجرا شد اما با دستور معاون قضایی دادستان کل کشور، معاونت مذکور در تیر ماه دستور توقف اجرای مراحل واگذاری و اعلام نتایج آن را اعلام کرد.  

 

 صنایع معدنی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------