آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

سازمان هواپیمایی: فعلا برنامه‌ای برای پروازهای اربعین نداریم/ قطارهای اربعین همچنان در انتظار تصمیم



  سازمان هواپیمایی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون برنامه‌ای از سوی دو کشور عراق و ایران برای سفرهای اربعین و پروازهای آن به صورت رسمی ابلاغ نشده است و ما تابع تصمیمات و پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

به گزارش ایسنا، پنجم مهر ماه امسال مصادف با اربعین است، روزی که همه سالِ زائران حسینی از طریق مرزهای زمینی و هوایی با پای پیاده یا با استفاده از اتوبوس، قطار یا هواپیما خودشان را به نجف و پس  از آن کربلا می‌رساندند.  اما امسال هم مانند سال گذشته مسئله‌ای به نام کرونا سفر به عراق را برای زائران با مشکلاتی و نگرانی‌هایی مواجه کرده است.

 

حسن خوشخو -مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: تا کنون از سوی دو کشور تصمیمی برای برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اربعین گرفته نشده و به صورت رسمی درباره این موضوع به ما اطلاع نداده اند.

 

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی منتظر تصمیم‌گیری  مسئولان دو کشور در این زمینه هستند. اگر  برنامه‌ای برای برگزاری مراسم اربعین در این شرایط کرونایی باشد، مسلما برنامه‌ریزی‌ها برای پروازهای اربعین نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی انجام شده و به اطلاع زائران خواهد رسید.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های داخلی تابع تصمیمات و پروتکل‌های بهداشتی هستند و هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود آن را اجرایی خواهیم کرد.

 

البته خبرهایی مبنی بر برگزاری محدود مراسم اربعین حسینی از سوی مقامات عراقی منتشر شده است و حکایت از این دارد که حدود ۳۰ هزار زائر ایرانی با شرایط خاص مجوز ورود هوایی به عراق را خواهند داشت. یکی از این شرایط، تزریق دو دوز کامل واکسن کرونا است و تقاضای کسانی پذیرفته می شود که دوز دوم را تا پایان هفته جاری دریافت کرده باشند. البته ممکن است در روزهای آتی، تصمیمات اتخاذ شده تغییر کند.

 

قطارهای اربعین در انتظار تصمیم ایران و عراق 

در شرایطی که روز اربعین در هفته نخست مهر ماه فرامی‌رسد، قطارهای ایران به گفته مسئولان این حوزه، منتظر تصمیم‌ مسئولان ارشد دو کشور در خصوص نحوه برگزاری این مراسم هستند.

  سازمان هواپیمایی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

به گزارش ایسنا، کرونا با سویه‌های جدیدی از دلتا تا لامبدا و غیره در کشورهای مختلف جولان می‌دهد، و فقط کم تر از یک ماه تا مراسم اربعین باقی مانده است. روز اربعین برای زائران حسینی اهمیت بالایی دارد و در سالیان گذشته از هفته‌ها پیش برای شرکت در این مراسم و به ویژه پیاده روی میلیونی و با شکوه آن برنامه‌ریزی می‌کردند. اما امسال هم مانند پارسال خبری از آن شلوغی‌ها و شور و اشتیاق نیست. زائران حسینی نمی‌دانند اساسا اربعین ۱۴۰۰ می‌توانند دوباره به سمت حرم امام حسین (ع) راهی شوند یا آنکه مانند پارسال همه چیز ممنوع شده و مرزها بسته می‌شوند.

 

بر اساس اطلاعات بدست آمده  توسط خبرنگار ایسنا تا کنون هیچ اطلاعیه رسمی  برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی یا شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزار شدن یا نشدن این مراسم ابلاغ نشده است و به نظر می‌رسد مقامات دو کشور عراق و ایران همچنان در حال رایزنی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه هستند.

 

یک مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در این باره به ایسنا گفت: تا کنون به غیر از شنیده‌ها و اخبار رسمی، دستورالعملی در خصوص  برگزاری مراسم اربعین در کربلای معلا یا نجف اشراف، به ما ابلاغ نشده است.

 

وی افزود: در وهله نخست منتظر تصمیم‌گیری نهایی مقامات دو کشور عراق و ایران هستیم و در مرحله بعد تابع تصمیمات و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی متولیان امر بهداشت مانند ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهیم بود. هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود، ان را اجرا خواهیم کرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: شنیده‌ها و برخی اخبار رسمی منتشر شده هم موید این مسئله است، که احتمالا  اربعین به صورت مشروط و محدود برگزار  خواهد شد. شرکت راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی همه توان خود را به کار خواهند گرفت تا به زائران اربعین حسینی خدمت کنند اما احتمال دارد مرزها مانند سال گذشته بسته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------