افزایش نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران+ جزییات



نرخ تورم نقطه‌ای ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از افزایش نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران خبر داد و گفت: نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در شهریور ۱۴۰۰ به‌طور متوسط ۳۹.۱ درصد بیشتر از شهریور سال گذشته بوده است.

مسعود شفیعی در گفتگو با ایسنا، در تشریح افزایش نرخ تورم نقطه ای خانوارهای استان تهران گفت: با این افزایش نرخ تورم خانوارهای استان تهران در شهریور ۱۴۰۰ به‌طور میانگین ۳۹.۱ درصد بیشتر از شهریور ۱۳۹۹ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز به ۶۴.۸ درصد و همین نرخ برای گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات به ۳۲.۱ درصد در شهریور ۱۴۰۰ رسیده است.

 

وی افزود: درگروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، زیرگروه‌های سبزیجات، روغن‌ها و چربی‌ها  و ماهی‌ها و صدف‌داران به ترتیب با نرخ تورم نقطه‌ای ۸۹.۹ درصد، ۸۷.۷ درصد و ۷۶.۷ درصد دارای بیشترین درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال گذشته بوده‌اند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به نرخ تورم ماهانه شهریور ۱۴۰۰  که نشان‌دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به مرداد ۱۴۰۰ است گفت: در استان تهران این رقم به ۴.۴ درصد رسیده است و به‌عبارت دیگر شاخص کل قیمت کالاها و خدمات خانوارهای شهری در ماه شهریور، نسبت به مردادماه  با رشد ۴.۴ درصدی همراه بوده است. همچنین نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان در مرداد ماه رقم ۳.۱ درصد بوده است و مقایسه این ارقام نشان می‌دهد که مقدار این شاخص، طی ماه‌های اردیبهشت با رقم ۰.۹ درصد تا شهریور سیر صعودی داشته است.

 

شفیعی تاکید کرد: نرخ تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات خانوارهای استان در شهریورماه ۱۴۰۰ دارای رقم ۵.۷ درصد بوده که در مقایسه با ارقام ماه‌های گذشته روندی کاملا صعودی را نشان می‌دهد و مقدار این نرخ برای این گروه‌های عمده، در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد به ترتیب ارقام ۳.۲ درصد، ۳.۳ درصد و ۵.۵ درصد بوده است. در شهریورماه ۱۴۰۰ ، زیرگروه‌های شیر، پنیر و تخم‌مرغ و سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات) به ترتیب با نرخ تورم ماهانه۱۲.۲ درصد و ۱۰.۴ درصد، دارای بیشترین درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه گذشته بوده‌اند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان تهران اشاره کرد و افزود: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان تهران به رقم ۴۱.۸ درصد در شهریورماه ۱۴۰۰ رسیده است و به این ترتیب درصد تغییرات شاخص نسبت به دوازده ماه منتهی به ‌ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته معادل ۴۱.۸ درصد رشد داشته است همچنین نرخ تورم سالانه در شهریورماه ۱۴۰۰  برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات خانوارهای استان دارای رقم ۵۸.۲ درصد بوده است که این شاخص نیز در مقایسه با ارقام ماه‌های خرداد الی مرداد از روندی صعودی برخوردار است و مقدار این شاخص در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد به ترتیب ۴۹.۲ درصد، ۵۲.۴ درصد و ۵۵.۳ درصد بوده است و بیشترین میزان تغییرات نرخ تورم سالانه در این گروه‌های عمده، مربوط به زیر گروه‌های خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و ماهی‌ها و صدف‌داران به ترتیب با ۷۵.۸ درصد و ۶۹.۴ درصد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------