بورس و فرابورس نوسانی شدند



بازار سرمایه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات توانسته بود تا رقم یک میلیون و ۴۸۱ هزار واحد نیز افزایش یابد در ساعات میانی روندی کاهشی به خود گرفت و تا رقم یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحد نیز کاهش یافت. البته در ساعات پایانی دوباره توانست کمی صعودی شود. 

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس امروز با ۳۲۱۳ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۲۴۸ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۲۲ هزار و ۵۷۸ واحد ایستاد.

 

معامله گران این بازار ۸۹۷ هزار معامله به ارزش ۶۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال انجام دادند.

 

به طور کلی ۱۶۵ نماد بورسی مثبت و ۲۲۱ نماد بورسی منفی بودند که از میان آنها صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، توسعه معادن و فلزات، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

 

فرابورس هم نوسانی بود

 

بازار فرابورس هم مانند بازار بورس روزی پرنوسان داشت؛ به طوری که شاخص کل این بازار که در ساعات ابتدایی معاملات تا ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد افزایش یافته بود در ساعات میانی و پایانی روندی صعودی به خود گرفت و در نهایت با ۱۸ واحد افزایش در رقم ۲۱ هزار و ۳۲۰ واحد ایستاد.

 

در این بازار ۵۱۰ هزار معامله به ارزش ۸۶ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال انجام دادند.

 

۱۳۶ نماد فرابورسی مثبت و ۱۲۸ نماد منفی بودند که از میان آنها بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------