روزنامه اصولگرا: دولت نتوانست قیمت لبنیات را کاهش دهد



  لبنیات,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

روزنامه جوان نوشت:درحالی که نزدیک دوماه از وعده کاهش ۱۰‌درصدی قیمت سه محصول لبنی گذشته است، امابه دلیل عدم پذیرش یکی از ذی‌نفعان چرخه صنعت لبنیات این مهم در مقام عمل به درستی اجرایی نشده است و این محصولات در فروشگاه‌های محدودی به فروش می‌رسد.

 

 بر اساس توافقات انجام شده مقرر شده بود قیمت سه محصول لبنی شامل ماست ساده 2.5کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰‌گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰‌گرمی از اواسط مهرماه با کاهش ۱۰‌درصدی قیمت روانه بازار شوند، اما شواهد میدانی نشان می‌دهد بسیاری از فروشگاه‌ها این محصولات را برای عرضه ندارند و به جای آن محصولاتی با اوزان متفاوت که دارای قیمت‌های آزاد هستند به فروش می‌رسد.

 

محصولات لبنی که دارای قیمت‌های مصوب و شامل کاهش ۱۰‌درصدی قیمت هستند، تنها در میادین میوه و تره بار و برخی از فروشگاه‌های محدود به فروش می‌رسد.

 

باید توجه داشت این کاهش ۱۰‌درصدی قیمت لبنیات از محل کاهش ۵‌درصدی سود تولیدکننده و به همین اندازه از سود خرده‌فروشی بود، اما بر اساس اطلاعات و مستندات واصله به خبرگزاری تسنیم، اصناف حاضر به گذشت از کاهش سود خود نشده و حتی نامه اعتراضی نیز به معاون اول رئیس جمهور در این خصوص نوشته‌اند. بر این اساس صنایع لبنی نیز در ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه اصناف حاضر به خرید این سه محصول از کارخانه‌ها نیستند، خواهان توزیع این محصولات از کانال‌های عرضه مستقیم این وزارتخانه شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------