سیب زمینی گران شد



سیب زمینی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: چندی قبل قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان میوه و تره بار مرکزی بین دو تا سه هزار تومان بود، اما اکنون به شش تا هفت هزار تومان رسیده است. 

به گزارش  صدا و سیما، یاوری گفت :چندی قبل قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان میوه و تره بار مرکزی بین دو تا سه هزار تومان بود، اما اکنون به شش تا هفت هزار تومان رسیده است.

 

وی علت این افزایش قیمت را همزمانی فصل انبار سیب زمینی با صادرات سیب زمینی عنوان کرد و گفت: اگر صادرات سیب زمینی در مقطع کنونی متوقف نشود قیمت این محصول گرانتر خواهد شد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با اعلام اینکه کشاروزان ایرانی با کشت ۱۸۰ هزار هکتار زمین، سالانه حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی تولید می‌کنند افزود: مصرف داخلی کشور, ۳ و نیم میلیون تن است و سالانه باید یک میلیون و پانصد هزار تن مازاد تولید صادرات شود، اما الان زمان مناسبی برای صادرات نیست.

 

وی با تاکید به اینکه صادرات خوب است و برای کشور ارز آوری دارد، گفت: ما مخالف صادرات نیستیم، اما درشرایط فعلی که فصل انبار سیب زمینی است اگر صادرات ادامه پیداکند قیمت سیب زمینی افزایشی‌تر خواهد شد.

 

یاوری در پایان افزود: اکنون که قیمت سیب زمینی در بازار افزایشی شده، بهتر است با توقف صادرات نیاز داخلی را تامین کنیم و بعد رسیدن زمان خروجی سیب زمینی‌های انباری، مجدد صادرات سیب زمینی آزاد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------