آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کارشناس خودرو: چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس…

خمیردندان و گرانی 75درصدی در یک سال



 قیمت خمیردندان,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت خمیردندان در 12ماه گذشته 75درصد افزایش یافته است.

به گزارش همشهری، رصد تغییرات قیمت انواع خمیردندان‌های تولید داخلی نشان می‌دهد از آبان سال گذشته تا امروز خمیردندان‌های ایرانی و تحت لیسانس تولید داخل تا 75درصد رشد قیمت داشته‌اند و در بعضی از برندها قیمت نزدیک به دوبرابر شده است؛ به‌عنوان مثال قیمت خمیردندان پونه سه‌رنگ که تا آبان پارسال 15.700تومان بود حالا به 27.500رسیده و یک قدم تا 30هزار تومانی شدن فاصله دارد.

 

کلوزآپ 125گرمی هم مثل دیگر همتایان تحت لیسانس تولید داخل، از 30هزار تومان عبور کرده و به قیمت 30.500 تومان به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که تا آبان پارسال این خمیردندان، 17.500تومان قیمت داشت.

قیمت برندهای خارجی تولید داخل کشور تا محدوده 50تا 60هزار تومان هم بالا می‌رود، اما اصل این برندها قیمتی بسیار بالاتر دارند. 2 سال از ممنوعیت واردات خمیردندان می‌گذرد، اما بعضی از برندهای معروف همچنان به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و در برخی از سوپرمارکت‌های خاص می‌توان آنها را پیدا کرد. کمترین قیمت خارجی‌های اصل 200هزار تومان است و این قیمت تا بیش از 500هزار تومان هم بالا می‌رود.

 

خمیردندان کمفور با حجم 75میلی‌لیتر در یکی از سایت‌های فروش آنلاین 435هزار تومان قیمت خورده است. برند پیرروت هم با وزن 75میلی‌لیتر بین 250تا 300هزار تومان قیمت دارد و برند ترامد با حجم 60میلی‌لیتر 220هزار تومان به فروش می‌رسد. البته این محصولات به‌دلیل قیمت نجومی، مشتری کم و خاص دارند و چیزی نزدیک به کل بازار این کالا در اختیار تولیدات داخل کشور است. قیمت انواع شوینده‌های پرمصرف تولید داخل کشور تابستان امسال 25درصد بالا رفت که خمیردندان هم جزو این اقلام بود.

 

 قیمت خمیردندان,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------