تعطیلی ۵ درصد واحدهای تولید و توزیع طلا/ چرا طلا گران شد؟



طلا ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا ضمن تشریح علل گرانی طلا گفت: بدلیل شیوع کرونا، افزایش و عدم ثبات قیمت و شرایط اقتصادی مردم شاهد کاهش تقاضای خرید طلا بودیم که منجر به تعطیلی ۵ درصد از واحدها شد. 

نادر بذرافشان در گفت و گو با  مهر اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته با توجه به اخبار سیاسی، اقتصادی، نوسانات نرخ نفت و نزدیک شدن به ایام پایانی سال میلادی در مجموع ۴۶ دلار افزایش نرخ اونس جهانی را داشتیم و در بازار داخل با توجه به نوسانات و افزایش نرخ ارز از هفته گذشته و اوایل این هفته، یک مقدار شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم.

 

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اما از روز دوشنبه و طی ۲ روز گذشته با توجه به کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا، روند افزایش قیمت طلا تبدیل به روند کاهشی شد و حدود ۴۸ ساعت است که قیمت های طلا و سکه در بازارها کاهشی شده اند.

 

وی در مورد وضعیت تقاضای خرید طلا، تصریح کرد: از ابتدای سال با توجه به شیوع کرونا، افزایش قیمت ها، نوسانات و عدم ثبات قیمتی که در برهه ای کاهشی می شود و در برهه ای افزایشی و شرایط اقتصادی مردم، رفتار جامعه در قبال خرید طلا و سکه تغییر کرده است. در گذشته مرسوم بود که مردم تمایل زیادی به خرید مصنوعات طلا و سکه داشتند و عمده دارایی خود را تبدیل به طلا می کردند اما در حال حاضر این روند تغییر کرده است و تقاضا ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

 

بذرافشان گفت: همچنین کاهش تقاضا، موجب شد از ابتدای سال ۵ درصد از واحدهای تولیدی و توزیعی طلا تعطیل شوند.

 

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: با توجه به کاهشی شدن روند قیمت ارز، کاهش تقاضا و انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی از مذاکرات برجام، این احتمال تقویت می شود که روند قیمت طلا و سکه طی روزهای آینده کاهشی شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------