آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بورس امروز سبزپوش شد/ واریز سود مجامع همه شرکت‌ها از طریق سجام، تا 2 ماه آینده



بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس امروز رشد بیش از ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد و به عدد یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید. 

به گزارش خبرآنلاین، شاخص کل بورس امروز با رشد ۲۰ هزار و ۱۹۲ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۱۲۷ واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز امروز ۳ هزار و ۶۱۲ واحد رشد کرد و به عدد ۳۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید. 

 

نمادهای شاخص ساز فارس، شستا، فولاد، شپدیس، شپنا، تاپیکو و شبندر بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند و نمادهای خبهمن، فولاد، خگستر، بورس، برکت، شبندر و انرژی ۳ از پرتراکنش های امروز بودند.

 

در فرابورس نیز شاخص با رشد ۱۶۹.۶۳ واحدی به عدد ۲۰ هزار و ۱۸۷ واحد رسید و نمادهای شاخص ساز آریا، زاگرس، شگویا، ذوب، شاوان و صبا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند و نماد شاخص ساز غصینو تاثیر منفی بر رشد شاخص داشته است.

 

واریز سود مجامع همه شرکت‌ها از طریق سجام، تا 2 ماه آینده

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کمتر از ۲ ماه آینده، زیرساخت‌های سامانه سجام برای پرداخت سود سهام شرکت‌های بورسی آماده می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید عشقی درباره لزوم پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سامانه سجام گفت: با توجه به اینکه سامانه سجام امسال تکمیل می‌شود، هنوز بسیاری از سهامداران اطلاعات خود را وارد سامانه نکرده‌اند و ما بدون احراز هویت نمی‌توانیم سود سهام شرکت‌ها را به حساب آن‌ها واریز کنیم.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که در بحث تکمیل سامانه سجام به زیرساخت‌های فنی و دسترسی به سیستم بانکی نیاز بود، افزود: در توافقی که با بانک مرکزی انجام دادیم امیدوارم کمتر از 2 ماه آینده، زیرساخت‌ها آماده شود تا همه شرکت‌ها سود خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند تا سهامداران برای دریافت سود مجبور نشوند به شرکت‌های متعدد مراجعه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------