وزیر اقتصاد: : شناسایی ۱۰۰۰ اخلال‌گر ارزی/ ۶۰ درصد سوداگران بازار ارز مودی مالیاتی نیستند



 خاندوزی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزیر اقتصاد اعلام کرد: هزار نفر از کسانی که فعالیت خرید و فروش ارزی بالایی داشتند، شناسایی شدند و ۶۰۰ نفر از این تعداد مودی مالیاتی نبوده اند.

 به گزارش پارسینه؛ احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در کل این دوره و تا به امروز، دولت به میزان ۵۹ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی منتشر کرده است. همچنین، ۷۰ هزار میلیارد تومان بابت اوراق قبلی به بازار و مردم بازگردانده شده است.

 

دولت تاکنون برداشتی از بورس نداشته است

او ادامه داد: یعنی دولت نه تنها معادل اوراقی که منتشر شده، برنگردانده است، بلکه وضعیت دولت به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز منفی است. به عبارت دیگر، در این دو سه ماه گذشته، دولت نه تنها از بازار سرمایه برداشتی نداشته است، بلکه منابعی را نیز به بازار برگردانده است.

 

او افزود: امیدواریم که با کمک بانک مرکزی، شیب کاهشی تورم نقطه به نقطه در سه ماهه گذشته برای سال بعد نیز ادامه پیدا کند.

 

خاندوزی گفت: اموال مازاد دولت در سایر استان‌ها شناسایی شده است و در ماه‌های آینده تحت یک سامانه الکترونیکی به فروش خواهد رسید و منابع آن نیز برای همان استان‌ها هزینه خواهد شد.

 

او گفت: فرمول محاسبه حقوق معادن تغییری نکرده است. در خصوص بسته حمایتی بازار سرمایه نیز در این هفته در جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور تصمیم گیری می‌شود.

 

چشم انداز ورودی ارز به کشور، مثبت است

وزیر اقتصاد گفت: چشم انداز بسیار خوبی نسبت به بازار ارز به لحاظ بازگشت ارز و منابع ورودی ارز وجود دارد. اما لازم است که کنترل بیشتری نسبت به تقاضای ارز صورت گیرد. منابع ارزی که از ابتدای دولت تا ۱۵ آذر ماه بازگشته است، معادل تمام ارزی است که سال گذشته به دست آورده ایم.

 

خاندوزی ادامه داد: در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت دولت، با کمک بانک مرکزی هزار نفر از کسانی که به عنوان اشخاص حقیقی و عادی، فعالیت خرید و فروش ارزی بالایی داشتند، شناسایی شدند. ۶۰۰ نفر از این تعداد، تاکنون حتی یکبار مودی مالیاتی نبوده اند. میزان خرید و فروش این افراد بسیار بالا بوده است، تا حدی که بیشترین میزان معامله ارزی یک نفر از این اشخاص، به میزان ۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

وزیر اقتصاد گفت: اختلاف میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد نسبت به بسته حمایتی از بازار سرمایه، خبر دقیقی نبوده است. برخی جریان‌ها می‌خواهند از اختلافات کارشناسی سوء استفاده کنند.

  

سهولت مجوز‌های کسب و کار تا یک ماه آینده 

خاندوزی گفت: تا اول بهمن ماه امسال، در خصوص ۸۰ درصد مجوز‌ها از مجموع ۲۸۰۰ مجوز، شفاف سازی صورت می‌گیرد و تمام مراحل مجوز گیری با سرعت بالایی انجام خواهد شد. همچنین در همین مدت، از ۱۰۰ مجوز به صورت اعلامی رو نمایی می‌کنیم. سادگی کسب مجوز‌ها نیز به این صورت است که مردم بر روی سامانه شرایط خود، مکان و کد ملی را اعلام و شروع به فعالیت می‌کنند. لازم به ذکر است که نظارت‌ها به بعد از شروع کسب و کار منتقل می‌شود.

 

او در خصوص شائبه‌های انتصاب‌های اخیر وزارت اقتصاد گفت: انتصاب‌های صورت گرفته، تمام تائیده‌های سازمان‌های نظارتی را دارا هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------