آخرین اخبار اقتصادی

تعطیلی پنجشنبه‌ها,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هشدار رییس اتاق بازرگانی؛ خطر حذف ایران از نقشه تجارت جهانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات…

۱۰ پیشنهاد برای حمایت از بورس در ستاد اقتصادی دولت تصویب شد



وزیر اقتصاد ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزیر اقتصاد از تصویب ۱۰ پیشنهاد برای حمایت از بورس در جلسه ستاد اقتصادی دولت و به ریاست رییس جمهور خبر داد و مدعی شد این رویداد نشان از حمایت دولت از بازار سرمایه دارد.

  احسان خاندوزی با اشاره به جلسه مفصل شب گذشته ستاد اقتصادی دولت به ریاست ابراهیم رییسی، گفت: در این جلسه بسته پیشنهادی وزارت اقتصاد، سازمان بورس و وزارت صنعت برای حمایت پایدار و همه جانبه از بازار سرمایه مطرح شد که با حمایت اکثریت به تصویب رسید. این ۱۰ مورد بیانگر اراده جدی دولت در زمینه سودآوری شرکت ها و صنایع بورسی و چشم انداز مثبت بازار است.

 

وی بازگشت مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت بازار سرمایه و تزریق ۳۰ هزار میلیاردتومان به این صندوق، سقف قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها معادل گاز صادراتی، کاهش ۵ درصدی مالیات شرکت های تولیدی‌ ، عدم تغییر فرمول حقوق دولتی معادن و تخصیص ۱۰ درصد از وجوه حاصل از عرضه اولیه دولتی برای بازارگردانی ، نظام مند شدن عرضه اوراق بدهی دولتی ، نرخ تسعیر دارایی هایی ارزی بانک ها و موسسات اعتباری حداقل ۹۰ درصد ارز سامانه نیما را از مهمترین موارد پیشنهادی و مصوب اعلام کرد.

 

۱- سقف قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها در سال آینده معادل گاز صادراتی و حداکثر ۵ هزار تومان و قف سوخت گاز صنایعی چون فولادی و پالایشگاه ها معادل ۴۰ درصد قیمت خوراک پتروشیمی ها و حداکثر ۲ هزار تومان خواهد بود. قیمت گاز سایر صنایع چون سیمانی نیز ۱۰ درصد قیمت خوراک پتروشیمی ها در نظر گرفته شد.

 

۲- مالیات شرکت های تولیدی ۵ درصد کاهش خواهد داشت.

 

۳- فرمول حقوق دولتی معادن بدون تغییر خواهد بود .

 

۴- مالیات نقل و انتقالات سهام جهت تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه و حمایت از بورس به این صندوق واریز خواهد شد.

 

۵- علاوه بر اوراق قبلی ۳۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه به صندوق ثبیت تخصیص می یاید که مستلزم تصریح در لایحه بودجه است.

 

۶- معادل ۱۰ درصد از وجوه حاصله از عرصه اولیه سهام های دولتی برای بازار گردانی سهام همان شرکت ها اختصاص خواهد یافت.

 

۷- انتشار اوراق دولتی در بورس منوط به رعایت نسبت ۵۰ درصد جریان ورودی نقدینگی بوده و و قرار است ماهانه باشد اما بستگی به میزان ورود نقدینگی خواهد داشت.

 

۸- بانک مرکزی نرخ تسعیر دارایی هایی ارزی بانک ها و موسسات اعتباری را حداقل ۹۰ درصد نرخ ارز سامانه نیما طی ۶ ماه گذشته در نظر خواهد گرفت .

 

۹ - رئیس سازمان بورس در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و کمیته بند و تبصره ۵ و مربوط به عرضه اوراق دولتی حضور خواهد یافت.

 

۱۰- بانک مرکزی موظف است با مداخله فعال در بازار بین بانکی و خرید اوراق در بازار ثانویه میانگین نرخ سود در بازار بین بانکی را در سقف ۲۰ درصد مدیریت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------