افزایش 300درصدی قیمت دستمال‌کاغذی



قیمت دستمال‌کاغذی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
جهش بلند قیمت محصولات سلولزی در یک‌سال گذشته، دستمال کاغذی را به 3برابر قیمت پارسال رسانده است.

به گزارش همشهری، بررسی قیمت انواع دستمال کاغذی رومیزی در خرده‌فروشی‌ها نشان می‌دهد میانگین قیمت دستمال کاغذی‌های 100برگی اوایل دی‌ماه سال گذشته 3.500تومان بود درحالی‌که امروز این میانگین به 10هزار تومان رسیده است. مقایسه قیمت محصولات مشابه در برندهای مشخص این میزان رشد قیمت را تأیید می‌کند به‌طور مثال قیمت دستمال کاغذی 200برگی برند لیلاک سال گذشته 6.700تومان بود درحالی‌که امسال قیمت بسته‌های 100برگی این برند ابتدا به 6.700 و امروز به 10.800تومان رسیده است.

 

قیمت دستمال کاغذی در شش‌ماه گذشته نیز افزایش یافته که در برندهای مختلف این افزایش متفاوت بوده است. دستمال‌کاغذی‌های دولایه برند پاپیا از 14هزار تومان در مردادماه، امروز به 16هزار تومان رسیده‌اند و در دیگر برندها نیز براساس کیفیت و نوع بسته‌بندی، این رشد قیمت در درصدهای بیشتر قابل مشاهده است. رشد قیمت مواداولیه که اغلب وارداتی هستند، در یک‌سال گذشته قیمت انواع محصولات سلولزی را به‌شدت افزایش داده است.

 

به‌گفته فروشندگان سوپرمارکت‌ها، افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم تقاضا برای دستمال کاغذی‌های با بسته‌بندی لوکس را به‌طور چشمگیری کاهش داده و بیشتر خریدهای مردم به بسته‌های اقتصادی و محصولات پاکتی و نایلونی منحصر شده است.

 

قیمت دستمال‌کاغذی ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------