آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش ۱.۵ تا ۳.۵ برابری تعرفه برق مشترکین پرمصرف از بهمن‌ ۱۴۰۰



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزیر نیرو از افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف خانگی از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به اینکه بخش کوچکی از مشترکین خانگی جزو مشترکین پرمصرف هستند افزود: بخش عمده‌ای از مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند بنابراین مشمول این افزایش قیمت نخواهند شد.

 

وی با یادآوری اینکه هدف از اجرای این طرح که شب گذشته به تصویب هیئت وزیران رسیده کاهش مصرف برق در کشور است گفت: الگوی مصرف برای ایام غیرگرم 200 کیلووات‌ساعت برای هر دوره و در فصول سرد 300 کیلووات‌ساعت در استان‌های غیر گرمسیری است که استفاده بیشتر از این الگو شامل افزایش قیمت‌ها خواهد شد. الگوی مصرف در استان‌های گرمسیری تا 3000 کیلووات‌ساعت نیز تعیین شده است.

 

محرابیان با بیان اینکه قیمت‌ها براساس خرید تضمینی برق که 400 تومان است محاسبه خواهد شد ادامه داد: در زمستان الگوی مصرف برای استان‌های غیر گرمسیری 200 کیلووات‌ساعت است، اگر مشترکی 100 کیلووات‌ساعت بیشتر استفاده کند تا 1.5 برابر یعنی 600 تومان، دوبرابر الگوی مصرف کیلوواتی 1000 تومان و سه‌برابر الگوی مصرف با قیمت هر کیلووات‌ساعت 1400 تومان محاسبه خواهد شد.

 

وی با تأکید به اینکه مشترکین پرمصرف باید تشویق شوند که میزان مصرف خود را به‌میزان الگوی مصرف کاهش دهند و البته صرفه‌جویی یک وظیفه ملی گفت: مشترکینی که خیلی پرمصرف هستند از یارانه بیشتری هم استفاده می‌کنند که این روند باید تغییر پیدا کند، زیرا برخی از این افراد یا مصارف خیلی بالایی دارند و یا به روش‌های غیرقانونی استخراج رمزارز انجام می‌دهند که این‌ها باید رعایت حقوق عامه را داشته باشند.

 

وزیر نیرو اضافه کرد: مشترکین درکی از میزان الگو ندارند و باید این مصارف به‌صورت دقیق تشریح شود، ما برای توضیح این موضوع برنامه داریم، زیرا 200 کیلووات برای استفاده از همه وسایل برقی کافی است.

 

وی در رابطه با مشترکین کم‌مصرف و خوش‌مصرف که صرفه‌جویی می‌کنند گفت: اگر مشترکین کمتر از الگوی مصرف برق مصرف کنند تشویق خواهند شد، همچنین مشترکین از طریق سامانه می‌توانند پله مصرف خود را مشخص کنند و براساس آن تشویق شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------