دام زنده کیلویی چند به عراق صادر می‌شود؟



دام زنده ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
با توجه به صدور مجوز صادرات دویست هزار راس دام سبک از ایران ، قیمت دام صادراتی از کشور اعلام شد. 

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته خبر آغاز صادرات دام سبک از ایران به عراق منتشر شد. 

 

قیمت گوشت در روزهای اخیر افزایش یافته است. رشد بهای گوشت در بازار بر اساس اعلام فعالان این بازار، تحت تاثیر اعلام خبر صادرات از یک سو و همچنین خبرهای منتشر شده در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دیگر است. 

 

هر چند گفته می‌شود قیمت هر کیلو دام صادراتی بیش از ۸۰ هزار تومان است اما رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام اعلام کرده است قیمت هر کیلو دام صادراتی ۶۲ هزار تومان است. 

 

منصور پوریان درباره خبر صادرات دام به عراق به ایلنا گفته است: دولت از یک ماه پیش مجوز خروج ۲۰۰ هزار راس دام مازاد فصل‌های گذشته را داد و این خبر که به تازگی به عراق صادر کردیم صحت ندارد.

 

وی با بیان اینکه روند صادرات به کندی در حال انجام شدن است، گفت: مصوبه صادرات دام در راستای حمایت از دامداران است تا به آنها کمک کند که بازار مناسبی برای خود پیدا کند.

 

این فعال اقتصادی با اشاره به خریدهای حمایتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: ذخیره سازی مناسبی در زمینه گوشت گوسفندی و گوساله صورت گرفته و خرید دام باعث شده است که شرایط دامداران بهبود پیدا کند و نشانه‌های حیات در بین دامداران قابل مشاهده است.

 

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام در پایان خاطر نشان کرد: هزینه صادرات دام بالاست اما به هر حال لازم است این مهم صورت بگیرد تا تنفسی برای دامداران ایجاد شود و آنها بتوانند به حیات خود ادامه بدهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------