آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو | انتقاد تند به طرح مالیات جدید بر خودرو



 سازمان امور مالیاتی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» خبر داد.

 به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، آقای هادی خانی، با اشاره به راه اندازی «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» گفت: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می‌توانند با ورود به این سامانه، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت آزمایشی اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

 

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ که از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ لازم الاجرا شده، صورت گرفته است و بر همین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» کرده که این خدمت، شرایطی را فراهم می‌سازد تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند.

 

وی اضافه کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف نمایند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می‌شود.

 

محمود ملکی نوشت:‏اینکه من برای شما تورم ایجاد کنم،یعنی هزینه زندگی شما را چند برابر کنم و بعد از همین تورم که ایجاد کرده ام،مالیات هم بگیرم،بدون تردید ناجوانمردی است. مالیات خودروهای بالای یک میلیارد،دقیقا مالیات گرفتن از تورم است.(من البته ماشین ندارم).

 

 سازمان امور مالیاتی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------