آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

بهای نفت خام به بالاترین میزان هفت سال گذشته رسید



  بهای نفت خام ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال به مرز ۸۷ دلار نزدیک شده است. چنین امری از سال ۲۰۱۴ به این سو بی‌سابقه بوده است. تحلیلگران عوامل مختلفی را بر افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی موثر می‌دانند. 

 به گزارش دویچه وله، بهای نفت خام در بازارهای جهانی در سال جاری میلادی با افزایشی قابل ملاحظه‌ روبه‌رو بوده است. گفته می‌شود فقط در ۱۸ روز نخست سال جاری، بهای نفت برنت دریای شمال و همچنین نفت وست تگزاس اینترمدیت از افزایشی ده درصدی برخوردار بوده است.

 

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز سه‌شنبه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) به ۸۶ دلار و ۸۴ سنت رسید. این بالاترین میزان بهای این نوع نفت از روز ۳۰ اکتبر سال ۲۰۱۴ به این سو است.

 

تحلیلگران دلایل متعددی را برای توضیح افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. گفته می‌شود کاهش نگرانی‌های اقتصادی ناشی از سویه اومیکرون ویروس کرونا یکی از عوامل موثر در افزایش تقاضا برای نفت خام بوده است.

 

از سوی دیگر، افزایش تنش در خاورمیانه نیز از جمله عواملی است که افزایش بیشتر بهای نفت خام در بازارهای جهانی را در پی داشته است.

 

به عنوان نمونه، پس از حمله روز دوشنبه ۱۷ ژانویه شورشیان حوثی به تانکرهای امارات در ابوظبی که منجر به کشته شدن سه نفر ومجروح شدن شش نفر شده بود، بهای نفت بار دیگر افزایش یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------