مخبر: گرانی و برخی مسائل مردم را اذیت می‌کند، اما این مشکلات حل خواهد شد



 محمد مخبر,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در زمان محدودی که بر سر کار آمده بسیاری از گره‌ها را باز کرده است، در ابتدای دولت وضع ذخایر کشور در شرایط خوبی نبود.

به گزارش ایسنا؛محمد مخبر پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه در سفر به پیشوا طی سخنانی خاطر نشان کرد: شهر قم اولین جایگاهی بود ، که امام را شناخت ، اما این منطقه ( ورامین و پیشوا ) و شهدای آن پیشگام در نهضت امام خمینی (ره) و شناساندن قیام در سراسر کشور و عامل بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی هستند، کمتر کسی در کشور است، که پیشوا و ورامین را نشناخته و قدر شهدای ۱۵ خرداد را نداند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در کمتر مناسبتی این طور با قاطعیت یک روز را مانند ۱۵ خرداد برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد و عجیب هم بود، که در همان ایام از دنیا رفت.

 

معاون اول رئیس جمهور با تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته امام (ره) هنر به صحنه کشیدن مردم برای حل معضلات کشور است ، همین امر نیز انقلاب را به نتیجه رسانده و جنگ را به پیروزی ختم کرد و وجود همین ویژگی در شخصیت رهبری نیز سبب شده که تا امروز کشور علیرغم تمام دشمنی‌ها در عزت و عظمت قرار دارد.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: گرانی و برخی مسائل مردم را اذیت می‌کند ، اما این مشکلات حل خواهد شد، دولت در زمان محدودی که بر سر کار آمده بسیاری از گره‌ها را باز کرده است ، در ابتدای دولت وضع ذخایر کشور در شرایط خوبی نبود ، فروش نفت وضعیت خوبی نداشت، روزی ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر در اثر کرونا فوت می‌کردند، پول‌هایمان در جاهای مختلف گروگان گرفته شده بود، مذاکرات با وضع خوبی پیش نمی‌رفت، اما امروز دولت به مسائلی که تصور حل آن‌ها در مدت کوتاه نمی‌رفت، پرداخته و آن‌ها را حل کرده است.

 

مخبر بر به صحنه کشاندن مردم در امور اقتصادی نیز تاکید کرد و گفت: راه اندازی کارخانه‌ها توسط بخش خصوصی در شرایط تحریم‌ها یک پیام واضح دارد و آن هم پیامی است که امام (ره) مرتب به آن تکیه می‌کرد و آن شعار ما می‌توانیم، است، در کشور گره‌ای نداریم که نتوان آن را باز کرد.

 

وی با بیان اینکه امروز و از جایگاهی که تمام مشکلات کشور را می بیند و ظرفیت‌ها را می‌شناسد، سخن می گویم، افزود: با ظرفیت‌های خدادادی و کارهایی که در طول ۴۰ سال انقلاب انجام شده است، در وضعیتی قرار داریم، که برای حل مشکل چندین راه حل داریم ، یکی از هدف‌های جدی و حساسیت‌های اساسی امام و رهبری رسیدگی به محرومین بوده است و دولت نیز دولتی مردمی و عدالتخواه است، بزرگ‌ترین عدالت، عدالت در معیشت است، ما ظرفیتی در روستاها داریم، که می‌توانیم، به نقطه‌ای برسیم، که اسم روستا برای ما تداعی کننده نماد پیشرفت، اشتغال، تولید و… باشد.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم در شهرهای بزرگ با معضلات متعددی به لحاظ آلودگی هوا، اشتغال، تولید و… مواجه هستند، باید روستاها طوری شود، که هرکس بخواهد، کار مولدی شکل دهد، به سوی روستاها برود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------