کرونا و سرما، شلغم را گران کرد!



  شلغم,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت شلغم در بازار است. افزایش قیمتی که رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران علت آن را افزایش تقاضا با شروع پیک ششم کرونا و سردی هوا می‌داند. 

به گزارش ایسنا چند هفته ای می شود که بازار صیفی جات دچار نوسانات بسیاری شده است و بعد از سیب زمینی، شلغم در جایگاه دوم افزایش قیمت ها قرار گرفته به طوری که قیمت آن در مغازه های به کیلویی ۲۰ هزارتومان هم رسیده است.

 

اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی این افزایش قیمت ها، گفت: قیمت محصولات کشاورزی در مبدا یعنی میدان مرکزی میوه و تره بار گران می شود و مغازه داران تعیین کننده قیمت نیستند، آن ها محصولات را با هر قیمتی که در مبدا تعیین شود و اعمال سود مصوب به دست مصرف کننده می رسانند.

 

وی ادامه داد: افزایش قیمت صیفی جات مقطعی است و چند وقت پیش هم به دلیل افزایش تقاضا هویج گران شد ولی قیمت آن کاهش یافت.

 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی تهران بیان کرد: در حال حاضر هم با شروع پیک ششم کرونا و سردی هوا استقبال مردم از شلغم زیاد شده و تقاضای خرید بالا رفته، همین امر منجر به افزایش قیمت این محصول شده است و در حقیقت عرضه و تقاضا بازار را تعیین می کند.

 

کارگر در پایان با اشاره به اینکه قبلا شلغم در بازار تقاضایی نداشت، تصریح کرد: بر اساس کشف قیمت در میدان مرکزی میوه و تره بار میانگین قیمت عمده فروشی شلغم ۱۳ هزارتومان است که بسته به کیفیت و اندازه آن،  قیمت بیشتر و کمتر هم در میدان وجود دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------