آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

فهرست خانه‌های حداقل ۵ میلیاردی در پایتخت



بررسی فایل‌های موجود در بازار مسکن که قیمت پیشنهادی آنها حول و حوش پنج میلیارد تومان به بالا است، نشان‌دهنده این است که بسیاری از آپارتمان‌های مذکور از گروه «لوکس‌متراژ» هستند. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، آپارتمان‌های۵ میلیارد تومان به بالا از این بابت که یا در یک محله لوکس در شمال شهر واقع شده‌اند یا اینکه با وجود تعلق به محله‌های متوسط، اما لوکس‌متراژ به شمار می‌آیند، از نگاه کارشناسان باید در گروه خانه‌های لوکس دسته‌بندی شوند و اگر قرار است سیاست مالیاتی خاصی برای این نوع از املاک وضع شود، خانه‌های با قیمت حداقل۵ میلیارد تومانی باید مشمول آن سیاست شوند.

 

بررسی فایل‌های موجود در بازار مسکن نیز نشان می‌دهد خانه‌های حداقل5 میلیارد تومانی اغلب یا متراژ زیر 100 مترمربع دارند اما در محله‌های گران‌قیمت در مناطق یک تا سه قرار دارند یا اینکه متراژ آنها سبب شده در گروه خانه‌های لوکس یک محله دسته‌بندی شوند.

 

به عنوان مثال اگرچه منطقه هشت تهران یک منطقه مصرفی در بازار مسکن به شمار می‌آید، اما آپارتمان 160 مترمربعی در این منطقه با الگوی مصرف عموم متقاضیان مسکن در این منطقه و حتی در بیشتر مناطق تهران تطابق ندارد؛ کمااینکه بیش از نیمی از تهرانی‌ها در آپارتمان‌های زیر 100 مترمربع سکونت دارند. به این ترتیب خانه‌هایی با این ویژگی متراژی را نیز می‌توان در گروه خانه‌های لوکس دسته‌بندی کرد. با این تعریف در همه نقاط شهر می‌توان هم خانه‌های مصرفی و هم خانه‌های لوکس یافت، کمااینکه در جدول زیر خانه‌هایی از مناطق گوناگون گردآوری شده که قیمت آنها5 میلیارد تومان به بالا است.

 

 بازار مسکن ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------